Har en volvo 850 T5 2,0 97- som inte vill ladda mer en 0,5 bar sedan jag satte på ett T18 agg från Gik. Har varit på volvo med den och kollat den via datorn men dom hittar inga fel på den och skickade då tillbaka turbon till Gik då jag trodde den var kass men det var den inte så då köpte jag en ny luftmasse mätare för det har jag varit med om att det varit på en annan bil jag haft men detta utan resultat. Har kopplat i från magnetventilen och då laddar den bara 0,4 bar så då kan det ju inte vara den heller. Har satt tryck på hela laddtrycks systemet men inga läckor där. Bilen har inte fullt ladd fören ca 4000 rpm och med denna turbo skall ju ladda på mer en så hehe.
Så är det någon som varit med om dett förut eller vet vad det kan vara för den gick ju bättre med den gammla som satt där en liten T13 eller vad den nu hette men då sjönk laddet på höga varv.
Turbon kanske är för stor? Motorn orkar inte driva den...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Njä inte enligt Gik så är den inte det men känns som om den skulle gå på något nödläge eller så. Men det skulle han på volvo verkstaden märkt i så fall. Blir dyrt att byta saker som inte är fel så bara man fick veta vad det var för fel
om allt är original förutom turbon så kanske du skulle testa med att chippa. Eller laddar den 0.5 då den laddar som max med nya?
Den är chippad öppet filter från Bsr. Japp den laddar max 0,5 och spelar ingen roll om jag drar slangen till laddstyrningen heller som det borde. Satte i orig chipp men samma med det. Vad kan det vara
Njä inte enligt Gik så är den inte det men känns som om den skulle gå på något nödläge eller så. Men det skulle han på volvo verkstaden märkt i så fall. Blir dyrt att byta saker som inte är fel så bara man fick veta vad det var för fel
Har du Chip eller har någon mappat motorn så att det ska funka med 18T Turbon ? Så precis ditt inlägg
Senast redigerat av Loco_Lopez (4 september 2007)
Powered By Autotech-----------Stopped By Brembo/EBC www.x40nordic.com
Den är chippad öppet filter från Bsr. Japp den laddar max 0,5 och spelar ingen roll om jag drar slangen till laddstyrningen heller som det borde. Satte i orig chipp men samma med det. Vad kan det vara
Njä inte enligt Gik så är den inte det men känns som om den skulle gå på något nödläge eller så. Men det skulle han på volvo verkstaden märkt i så fall. Blir dyrt att byta saker som inte är fel så bara man fick veta vad det var för fel
Har du Chip eller har någon mappat motorn så att det ska funka med 18T Turbon ? Så precis ditt inlägg
Snackat med Auto trim i Göteborg och han säger att det inte skall vara några problem med denna turbon och Chippet skall klara att ge ca 290 hk men frågan är var felet kan ligga
Turbon kanske är för stor? Motorn orkar inte driva den...
Turbon är en ganska liten pluttig sak (sådan jag oxo har) så det problemet är det inte.
>>Ronnie-halvardsson, hur mår din wastegate? Nu låter det ju otroligt att GIK skulle lämna ut en snurra med helt kass WG men endå? är du säker på att den är riktigt stängd?
Den är helt ok enligt Gik och har tittat så den stänger och det gör den. Drar jag slangen till wg ska den ladda fullt men det gör den inte utan håller samma ladd endå så detta gör mig något förbryllad över vad det ska kunna vara för fel då det står helt stilla i huvudet. Går ju sämre en en Glt som det är nu
Någon som varit med om detta förut
jonTe skrev:
twin_cam skrev:
Turbon kanske är för stor? Motorn orkar inte driva den...
Turbon är en ganska liten pluttig sak (sådan jag oxo har) så det problemet är det inte.
>>Ronnie-halvardsson, hur mår din wastegate? Nu låter det ju otroligt att GIK skulle lämna ut en snurra med helt kass WG men endå? är du säker på att den är riktigt stängd?