4220
Sök

Hur man tar bort gammal toningsfilm?

10 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Hur man tar bort toningsfilm och limrester? Finns det något bra medel mot detta?

1 297 Inlägg
13 september 2007
rakblad för att få upp en kant.. sen drar du.. använde tinner för att ta bort klistret.. gick bra men man blev lite yr smile Ska tydligen funka med turtlevax fönterputs hörde jag efter de smile

406 Inlägg
13 september 2007
Rakblad, mattkniv, varmluftspistol och något lösningsmedel att ta bort resterna med...

My way or the highway? I take both sideways

1 723 Inlägg
13 september 2007
det svåra för mig var att få bort limmet.  men hitta en suspekt flaska med nåt starkt lösningsmedel som fungerade rätt bra.

10 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
vilken medel fungerar? Försökt med fönsterputs och t-röd men  …nej jag beskriver inte resultat

helt galen
388 Inlägg
13 september 2007
Rakblad och t-röd tycker jag funkade fint. Men det trog en stund, man får ha ganska mkt t-röd, trasa - inte papper . och byta del på trasan ofta, annars smetar man bara runt limmet. T-röd gick t o m bättre än thinner.

Varför åka fort när man kan åka brett?

10 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Hur gör man med bakrutan och defrostledarna?

Jägermeister
910 Inlägg
13 september 2007
Ta en sprutflaska med jättevarmt vatten, ha i diskmedel så ska det gå.

Limmet blir mjukt av diskmedlet och det varma vattnet, så har jag alltid gjort och det fungerar fint utan några starka medel.

Använd ett helt nytt vasst rakblad, till defrostdelarna kan du använda en svinto fast utan metallskrubben utan en sån med vitt plastigt material att skrubba med så repar du inget.

En gång är ingen gång...

Trucker
234 Inlägg
13 september 2007
blue_buss skrev:
Hur man tar bort toningsfilm och limrester? Finns det något bra medel mot detta?

Ta några öl och gå lös på toningsfilmen, det gjorde vi i midsommmar på en 960 blev kanon bra resultat lol

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

1 723 Inlägg
14 september 2007
blue_buss skrev:
Hur gör man med bakrutan och defrostledarna?

jag gjorde som på de andra rutorna, dvs drog bara bort det och det gick bra.

T-röd fungerar säkert till limmet, jag använde inte det.

203 Inlägg
14 september 2007
thinner! - man blir kul i huvet lixom *s* rosa elefanter och värsta snurren big_smile

Dont drive faster then your guardian angels can fly

Recondare
13 Inlägg
14 september 2007
Rostfritt rakblad tillsammans med Lahega Crystal 44. Är det väldigt jobbigt limm kan du ta Lahega Herofix 49. Skulle du inte ha nått av det funkar det med T-röd.

10 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Tackar för alla svar:)

Sök