2796
Sök

Passat 00, Fjärrstyrning centrallås och larm.

6 Inlägg
19 september 2007
Trådstartare
Hej!

Jag har problem med fjärrstyrning av centrallåset, det fungerar inte alls och jag kan inte larma bilen heller. När jag låser bilen med nyckeln så går starspärren igång och allting låser sig.

Jag tror det kan ha med att mottagaren har antingen gått sönder eller att det är sladden som har hoppat ur, men vet inte vart mottagaren sitter, någon som kan hjälpa mig med det?

Sen så är det mitt larm, det är ett cardgard larm (kommer inte ihåg ver. av det) och det går igång av sig själv till och från. Har läst runt lite och kan det då vara att en givare har gett sig, kanske i någon dörr eller motorhuv? Finns det något sett jag kan se om den gett sig eller måste jag lämna in den för att få reda på det?

Tacksam för svar :)

Mvh Libbo

2 924 Inlägg
19 september 2007
Sök info om det på www.vwpc.se (Passat Club Sverige) istället eller lägg upp en tråd om det där så får du förmodligen hjälpen du behöver.

~ Life is short, have FUN! ~

Team Autohifi!
865 Inlägg
19 september 2007
Ang att ditt larm hoppar igång så kan det vara samma problem jag har haft!
Vaknat flera nätter av att larmet hoppat igång men har hittat felet!

-Jag har barn och de slår ibland på en lampa bak i bilen, vilket härleder till att den tjuvdrar ström... på något vis så känner larmet detta och larmar!
Detta händer bara när en lampa har stått på så felet måste vara där.

Så kolla om det är något som står och tjuv drar ström... lampa i handsfacket som ex.

Good luck!

Sök