jo det där med första årsmodell känner man igen, hade en V50 1.8 Limited Edition innan, köptes flångans ny, bytte tillbaka den mot min gamla T4 igen efter 7mån av konstanta besök hos verkstan. *har för mig 06 var första årgången med fords motorer?*
rätta mig gärna om jag har fel
fläkthastigheten öka o sänkte sig själv hur den än ville*inte bara ett steg utan full fart o sen inget* stereon gjorde samma sak, motorn börja krångla, fick massa fel meddelande, hade hållt på så i 6mån, stod med nycklarna i handen till återförsäljaren när jag fick reda på att en ny programvara skulle komma inom en månad, ok tänkte jag, får väl ge det en chans, visst 1månad senare kom mjukvaran, han slängde i det tog ett par minuter så var det klart, gött tänkte jag..åker iväg, första rödljust så dör motorn, jaha tänkte jag, kanske man ska köra lite så den får "ställa in sig" tänkte jag, så jag körde över helgen så mycket jag kunde, när den fortfarande inte hade åtgärdat sig själv på söndag kväll så fick jag nog, under helgen hade varvräknaren levt sitt eget lilla liv, ännu fler skumma elfel, blinkande ljus, dörrar som inte låste sig, så det var bara att åka upp måndag morgon o säga ta tillbaka skiten jag vill inte se den mer.....inte så trevligt när man äntligen köpt sig en flångans ny bil..
idag ångrar man sig lite...men men..lätt o vara efterklok.....T4an hade våldtagits under dom 7mån den stått hos bilia i Kungälv, så den höll ju inte länge...hehe...