2416
Sök

Vibrerande koppling 9-5 99:a

1 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
Hej, har problem (tror jag) med min koppling. Jag känner en vibration i kopplingspedalen. Jag skulle vilja beskriva det som samma känsla man får när ABS:en börjar arbeta vid kraftig inbromsning. "Darret" känns mest när jag närmar mig dragläge och mest på de lägre växlarna. Jag har även en liten förnimmelse av vibration i gaspedalen, men funderar på om det bara är vibrationer från vägen (kör dubbat för första gången i mitt liv). Kanske är jag bara van vid min T4:a som jag just sålt och som hade friktionsdäck??? Vad tror ni som kan mycket om bilar? Tack på förhand för eventuella svar!
mvh//Mange

231 Inlägg
18 februari 2007
Min gör precis samma :S fast inte så jätte stora vibrationer men man känner det klart och tydligt.. har inte lyckats få veta varför den gör så men men

3 295 Inlägg
18 februari 2007
urtrampninglager som är dåligt.... det tror jag.

MVH Johan

Allfixare
1 475 Inlägg
18 februari 2007
sliten koppling... så den "hugger". behöver inte slira pga detta.

Rallytok
165 Inlägg
18 februari 2007
Mitt förslag.

Det är väl hydralisk koppling på den? Isåfall kan det vara att man behöver byta ut oljan i systemet.. Bara en tanke jag fick..

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93

187 Inlägg
16 september 2007
Jag har samma problem me min saab 900 aero...
lät en mekaniker köra och han hörde surret. Han trodde att det kunde vara nått litet hål i avgassystemet.
men som sagt, eftersom de verkar hänga med att kopplingen darrar så borde det inte vara nått sånt... det slutar ju surra när man håller foten mot kopplingen...
ska kanske prata me han igen snart och låta han laga det...
kan ju säga vad det var då!

Det är inte farten som dödar, utan sättet man stannar på!

1 Inlägg
21 september 2007
kan vara gaffeln till urtrampningslagret som är lite sned, inget att oroa sig för.

Sök