3673
Sök

Koppla in effektljuset i Big Knick på Volvo V70 1998?

205 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Hallå...

Köpte i veckan 2st extraljus Big Knick med effektljus. Har kopplat in så att extraljusen fungerar vilket var enkelt då Volvo's monteringssats fanns monterat.
Nu är det så att jag vill få effektbelysningen i dessa extraljusen att fungera men är osöker på hur jag skall göra detta så jag vänder mig till er...

Hur kopplar jag bäst in detta så att effektbelysningen fungerar i extraljusen? Jag vill INTE använda tex någon grenkontakt och sno strömmen från parkeringsljuset i stårkastarna eller dyligt utan vill göra detta på bästa sätt utan å skada massa kablar...

//Kensy

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2

Miklen
23 september 2007
definiera hur du inte vill skada kablar..för nånstans måste du ju sno styrström..annars får du dra en kabel till ett relä å koppla den ända uppe i ljusomkopplar delen. Finns ju smidiga små strömtjuvar (ja, ett eget ord wink ) som man bara klämmer på kabeln..du skadar max 0,5mm av kabelns hölje. men ja tycker ändå du ska sätta dit ett relä så du slipper felindikationer från din färddator.

Så mitt förslag. Koppla in ett vanligt relä. Sen tar du styrström från ditt p-ljus å sen låter ju du strömmen gå från relät till ringarna eller va d e.

205 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Så du menar att jag borde sätta en enkelrelä typ efter skarvningen och det som skall kopplas in? =P Jag tror inte felidikationen finns för P-ljuset på en V70 för jag har haft brända lampor där förr utan att det gett någon indikation.
Men frågan är vart är bäst att skarva eller tjuva strömmen?

Volvo V70 1998
Pioneer DEH-P9800BT
DLS CAD 11 / Pioneer TS-W1241D 12" x 2

Sök