3906
Sök

lackera lister?

1 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
tjena.. tänkte lackera dom gråa sidolisterna på min 850 till svart.. så jag underar om det är någon som har erfarenhet av det? är det bara att göra rent och lacka över eller måste man ha på grundfärg också?

17 Inlägg
21 september 2007
Jag hade en ford innan som jag lackade om listerna på. då gjorde jag bara rent o sen lackade jag på med mattsvart färg o det höll riktigt bra.

Driifter;)
1 630 Inlägg
21 september 2007
ska man va ordentlig så ska man väl ha ritkigt plastgrund eller nåt liknande på sånt.. men sen kand e ju funka bra utan oxå.. va vet ja.. byt till v70.in lister annars de verkar vara vettigre o lacka..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

1 Inlägg
23 september 2007
Plaster är olika och på plastens baksida, alltså baksidan av listen, står det ett nr, dvs ett nummer för vilken plasttyp det är, och då behövs en viss grundfärg för att det skall sitta ordentligt, så tag med en list och snacka med en lackerare så ordnar det sig, om man vill gå den riktiga vägen!! Eller lämna in! 1200:- kostade mina lister 1fram 2 på dörrsidorna dvs på vardera sida och en i bak!! Inte så kusligt dyrt!!

Kockafan
224 Inlägg
23 september 2007
hade också lämnat in dom kostar inte många kronor.. gjorde de på min gammla 850 och det blev väldigt bra

Kocken

5 710 Inlägg
24 september 2007
Flytter till rätt forum.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök