3000
Sök

Montering av turbotrycksmätare i SAAB 9-5

12 Inlägg
3 januari 2006
Trådstartare
Hej!

Jag har en 9-5 2.3t SE kombi som jag funderar på att montera in en turbotrycksmätare i då det inte finns nån på denna fesiga turbobil smile

Jag hade tänkt sätta den på a-stolpen, så det jag undrar över är hur jag ska dra fram kablar och dylikt? vilken väg som är enklast och ger snyggast resultat typ.. om det finns så vore det kanon om man kunde få tag på en komplett beskrivning hur man gör.

Vore tacksam för utförliga svar eller länkar till sånna då jag inte brukar skruva så ofta smile ska dock ta hjälp av en kompis som förmodligen kan lite, men inte gjort det tidigare på en 9-5

Mvh Magnus

5 710 Inlägg
4 januari 2006
Strömtillförseln tar ni ganska närma och bra ifrån ljusvredet, mät er fram vilka kablar ni skall "tjuva" på.
Vacum/tryckslangen skall kopplas in i insuget, T-kors på slangen till bränsletrycksregulatorn är bra ställe.

MVH Jonas
..............

12 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
Okej! vilken väg in brukar ni gå med kablarna? via högtalare eller annan väg?

Mvh Magnus

5 710 Inlägg
4 januari 2006
Saab_Magnus skrev:
Okej! vilken väg in brukar ni gå med kablarna? via högtalare eller annan väg?

Mvh Magnus

Har aldrig gjort operationen på en 9-5:a så jag kan inte exakt svara dig på hur du skall göra, dock vågar jag påstå att det "löser sig nog" när du får bort klädseln på stolpen.

MVH Jonas
..............

12 Inlägg
4 januari 2006
Trådstartare
Ok tack för dina svar, jag tror nog oxå det löser sig efter lite våld svett och tårar smile

Mvh Magnus

Sök