3644
Sök

Varför skriver bilhandlarna "SÅLD" på en bil som dom annonserar ut?

27 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Varför skriver bilhandlarna "SÅLD" på en bil som dom annonserar ut på blocket?

Ja, som sagt...

nån som hajar poängen, skulle jag som potentiell kund till en bil påverkas av det fjantiga påståendet från handlarens sida?

/Labrat

"R" wannabes finns det gott om!

Smålänning
7 887 Inlägg
1 oktober 2007
Japp. Dom skriver antagligen såld av den enkla anledningen att det ska se ut som om dom säljer mycket bilar... Fjantigt som fan är det och jag haar också att dom gör så.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
1 oktober 2007
Ja, jag har funderat mycket på samma sak... Det är ju samma skit i biltidningar, en bilfirma som annonserar på en egen helsida - där står texten "Såld" över bilden på 1/3 av bilarna som är till salu i annonsen. Antagligen är det för att folk ska se att de säljer bilar. Fast ska jag vara ärlig så är det nog så att företagen som gör såhär faktiskt är de som har svårt att kränga bilar, ett oseriöst intryck enl mig.

MVH
David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

DFFL
9 020 Inlägg
1 oktober 2007
För att visa att de har fina bilar inne.
Det står ju alltid på en M3 eller något annat i den stilen, man ser ju inget sånt på en gammal 740...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
1 oktober 2007
Är väl ändå så att dom editerar bilen efter dom sålt den så folk som har tittat på den förut vet att den nu är såld?

Whine whine!

Smålänning
7 887 Inlägg
1 oktober 2007
Urkas skrev:
Är väl ändå så att dom editerar bilen efter dom sålt den så folk som har tittat på den förut vet att den nu är såld?

Måste dom väll ändå kunna tänka sig själva att är annonsen borta så är bilen såld...
Eller tänker jag fel?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Urkas skrev:

känns som sagt lite långsökt....

Jag tror mer på "passa på NU det är fler som vill ha den här!" för att få folk att impulsköpa istället för att "fundera lite" till.

"R" wannabes finns det gott om!

Medlem 5280
552 Inlägg
1 oktober 2007
Dom har ju redan betalt annonsen. Sen så går det ju att klicka sig vidare till bilhandlarens andra bilar och då har dom chansen att visa upp allt dom har. Iaf på den annons sidan jag tänker på.

Drop Shop
926 Inlägg
1 oktober 2007
ScottaN skrev:
Dom har ju redan betalt annonsen. Sen så går det ju att klicka sig vidare till bilhandlarens andra bilar och då har dom chansen att visa upp allt dom har. Iaf på den annons sidan jag tänker på.

Tänkte på samma sak. Lär vara det.

Sök