3484
Sök

Sanningen om BMW

Studerande
463 Inlägg
1 oktober 2007
Volvo har lagt ner mycket energi på säkerhet, så enkelt är det. Man hade kanske hoppats att dom också hade legat långt fram i miljötänkandet, för där måste dom ju vara en av dom sämre...

Off topic: FireTraXX är på krigsstigen igen big_smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

1 418 Inlägg
1 oktober 2007
richardoo290 skrev:
volvo är bäst på säkerhet.. så e de bara!
hellre en billig säker halvsnygg bil än en dyr farlig snygg...!

inte sett filmen där en liten renault modus (clio storlek) frontar med en 945a? 945an är de inte mycke kvar av jämfört med modusen......

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

609 Inlägg
1 oktober 2007
Errol skrev:
5-serien ÄR en bastant,toppmodern och säker bil.

sidokollisoner skerväl knappast i 100 km/h ?

isf om man fått "sladd" och kanar emot mötande. men då är det nog illa även om man sitter i en volvo xD.

Frågan är hur ofta sådana sidokollisoner händer i 100 km/h.. tjaa.. nu är det ju USA vi talar om. . . wink

huh?
10 427 Inlägg
2 oktober 2007
Lindberg88 skrev:
richardoo290 skrev:

inte sett filmen där en liten renault modus (clio storlek) frontar med en 945a? 945an är de inte mycke kvar av jämfört med modusen......

Dom som satt i volvon lär ju ha fått benen avklippta medan renault-folket lär ha fått hjärnblödning. tongue

Längsmonterad motor ger väl inget bra skydd i hörnen fram.

804 Inlägg
2 oktober 2007
FireTraXX skrev:
richardoo290 skrev:

Är inte renault bäst på säkerhet?

http://youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I Hade du den i åtanke? Stora bilar behöver inte vara säkrast. smile

Edit: Sidokollosioner i 70-90km/h kan LÄTT förekomma. Är vanligt att folk glömmer/skiter i högerreglen så fort de kommer ut på landsvägar. Hade det inte varit för man sitter till vänster i bilen hade jag lätt stuckit ut fronten framför en sån, har ju börjat få lite lacksläpp på pendlarbilen. wink
Senast redigerat av baaki (2 oktober 2007)

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
2 oktober 2007
ett flertal tidningar har gång på gång utsatt volvo som årets säkraste bil..
ja har sett de massvis med gånger på nätet, (säkra källor)
och hört folk omkring mig säga de tusentals gånger..

ja ska leta upp en källa åt er så får ni fanimig se...

resultaten i krockar blir alltid olika/ bara för att en bil renault har gjort klarade en crash bättre än en gammal stor volvo betyder inget, man får utgå ifrån hundratals olika tester.

FireTraXX skrev:
richardoo290 skrev:

Är inte renault bäst på säkerhet?

nepp,  volvo...
och kvaliten på en volvo kan ju nästan gämföras med en tysk bil, men fördelen är ju att volvon e billig att laga så ja gillar volvo starkt.

men visst ja håller med, tex: bmw är snyggare och håller bättre... men ja hatarju inte volvo för de? finns många andra bilar man kan hata istället.
Senast redigerat av richardoo290 (2 oktober 2007)

1 741 Inlägg
2 oktober 2007
Nattugglan skrev:
tecman skrev:
tur att man håller sig borta både från krockuddar och bmw big_smile hehe

Jag tror inte din nissan är mycket säkrare än en ny bmw..

Men jag tycker det är rätt läskigt att bmw är så dåliga i krocktesterna,för jag har alltid trott att det har varit säkra bilar

jag hoppas du förstog ironin i mitt inlägg...

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

* Voff voff *
10 653 Inlägg
2 oktober 2007
baaki skrev:
Edit: Sidokollosioner i 70-90km/h kan LÄTT förekomma. Är vanligt att folk glömmer/skiter i högerreglen så fort de kommer ut på landsvägar. Hade det inte varit för man sitter till vänster i bilen hade jag lätt stuckit ut fronten framför en sån, har ju börjat få lite lacksläpp på pendlarbilen. wink

Skulle nog säga att det väldigt väldigt väldigt sällan (troligen aldrig) förekommer högerregel på vägar (i synnerhet landsvägar) med hastighetsbegränsningen satt till 70 eller mer...

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (2 oktober 2007)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

264 Inlägg
2 oktober 2007
Lindberg88 skrev:
richardoo290 skrev:

skit test bevisar ju inget om nutid. jag menar ta en renault samma årsmodell som volvon och testa igen DET vill jag se.

outlaw
106 Inlägg
2 oktober 2007
bmw är ju en bra mycket roligare bil än volvo tills man krockar iallafall wink
MilleN skrev:
n0b0dy_ skrev:
tror inte det är så stor skillnad på bmw säkerhet gentemot volvos.... Krockar du i 100km/h så är risken lika stor

Det var väl precis sådana saker dom testat och kommit fram till att Volvo var mycket bättre än BMW? wink

bad ass boys drive bad ass toys

Teddan
2 495 Inlägg
2 oktober 2007
NiMroD skrev:
Lindberg88 skrev:
richardoo290 skrev:

skit test bevisar ju inget om nutid. jag menar ta en renault samma årsmodell som volvon och testa igen DET vill jag se.

jo det bevisar att gamla volvo inte är så säkra som alla volvo älskare tror

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

804 Inlägg
2 oktober 2007
Brådhis skrev:
baaki skrev:

Skulle nog säga att det väldigt väldigt väldigt sällan (troligen aldrig) förekommer högerregel på vägar (i synnerhet landsvägar) med hastighetsbegränsningen satt till 70 eller mer...

//Brådhis

Då får du komma ut på landet. Har ett par ställen det är högerreglen ut till mina päron och nästan varje gång man kör där är där någon som inte vet att högerreglen gäller.

Byfåne
368 Inlägg
2 oktober 2007
r-ted skrev:
NiMroD skrev:
Lindberg88 skrev:

jo det bevisar att gamla volvo inte är så säkra som alla volvo älskare tror

Allt är ju relativt. Tar du en Renault från -90 och smäller den mot en 940 så ser smällen helt annan ut. Skulle du ta en ny S80 och smällan den mot en Renault tror jag det blir skit av Clion. Men folk som går att intalar sig själv att en Volvo 15 år gammal Volvo är "en pansarvagn av svenskt stål" borde nog vakna upp och se sig omkring efter verkligheten.

539 Inlägg
2 oktober 2007
oj va mycket bråk det blev här smile
jag accepterar att volvo gör väldigt säkra bilar, så är det bara. I alla fall när det gäller årsmodell 98 och uppåt.

jag personligen skulle skita i sidokrock test om jag skulle göra ett bilköp

Sök