2858
Sök

Saab vs Volvo

264 Inlägg
3 oktober 2007
Trådstartare
funderar på en saab 9000aero eller volvo 850 T5 (95-97)
vad är trimmöjligheterna i respektive
för och nackdelar m.m m.m vilken skulle ni köpa.
HELP ME!! hmm

66 Inlägg
3 oktober 2007
finns redan 100000 olika trådar där folk jämför saab mot volvobilar. börja med att leta i dem istället för att reta upp folk som ständigt får svara på dessa frågor tongue

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
3 oktober 2007
t0mz skrev:
finns redan 100000 olika trådar där folk jämför saab mot volvobilar. börja med att leta i dem istället för att reta upp folk som ständigt får svara på dessa frågor tongue

Dessutom ligger detta i "Film och foto" wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

66 Inlägg
3 oktober 2007
haha det såg jag inte tongue

Men annars är det så att alla som äger saab säger att du ska köpa en saab och alla som äger en volvo säger att du ska köpa en volvo och få konkreta och bra argument brukar komma upp. Så jag säger att provkör båda och känn själv vilken bil du vill ha. Ingen av bilarna är speciellt dåliga och båda går att trimma som bara den.
Senast redigerat av t0mz (3 oktober 2007)

med lem
1 147 Inlägg
3 oktober 2007
eller köp en av varje wink

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Miklen
3 oktober 2007
..åter te forumtopic..bara va tvungen..detta är första träffen på saab vs volvo på videogoogle tongue

http://video.google.com/videoplay?docid … ;plindex=0

HAHA

Smålänning
7 883 Inlägg
3 oktober 2007
Trevliga bilar båda två. Du blir nöjd oavsett vilken du väljer.

Misstänker dock att saaben är billigare att trimma... Vet inte hur det är med volvos femmor, men dom gamla rödblockarna var man tvungen att byta halva motorn om man skulle upp i nån effekt.

Dock finns det antagligen mer billigt trim till volvo, och större urval av kamaxlar och sådant...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 453 Inlägg
3 oktober 2007
Bägge två är bra bilar.
Överlag är nackdelar/fördelar lika mellan dom.

211 Inlägg
3 oktober 2007
Skulle ge dig tipset att prov kör båda. Smaken är ju olika från person till person. Men jag skulle säga saaben (med lite mos under huven)  wink

1 436 Inlägg
3 oktober 2007
Jag har kört och ägt både volvo och saab. Enligt mig så är en 850 och en 9000 rätt likvärdiga. Det är familjebilar, de har lika många dörrar etc. Vilken som är snyggast är upp till var och en och jag vet att aeromotorn är lättrimmad, hur det ligger till med T5an vet jag ej.

Mitt råd är att köpa den du trivs bäst med, i bra skick är det trevliga bilar båda två.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

1 196 Inlägg
3 oktober 2007
Personligen tycker jag att både 9000 Aero och 850 T5 är riktiga landsvägsok. Dock så är Aeroinredningen i Saaben en klass för sig... Tror inte det finns skönare stolar... Volvons låda tål däremot mer än vad saabens gör. Men ska du inte toktrimma (uppåt en 500 kusar) så håller de lika bra båda två... Det viktigaste är nästan skicket på de bilar du tittar på, och att servicen är gjord vid rätt tillfällen...

Men som alla andra säger, provkör båda två, för båda är riktigt bra bilar och det är ju du som skall köra den, så det är du som måste bestämma dig om du vill ha en 9000 Aero eller en 850 T5 på uppfarten.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
3 oktober 2007
Eller så kan du köpa Audi istället. wink

Whine whine!

Fotograf
1 000 Inlägg
3 oktober 2007
jag har haft både Saab o volvo, tycker både två är bra bilar tycker jag=)!

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

10 sec före dig...
540 Inlägg
3 oktober 2007
dallelito skrev:
eller köp en av varje wink

säger han med en av varje;) cool

av egen erfarenhet kan jag säga att volvo håller lite längre.. men när man kommer upp i 800 klassen kan det variera vad du hittar för något. jag hade tagit volvon utan att tveka..
kolla på bsr får ut mer HK för en bilig peng i volvon än i saaben!

94 Inlägg
3 oktober 2007
Själv skulle jag köpa aeron, men då är jag ju en saab fantast.

Nackdelarna saab vs volvo är nog att saab 9000:s växelådor inte håller lika bra. Börjar man vara där runt 300 hk så sliter det ruskigt mycket! Men det beror ju också på hur man kör.

Sen tycker jag ju själv att du får mer om du köper en 9000 aero. Snyggare styling, grymma stolar (pilotpaketet) osv. Mer en komfort maskin. Sen går dom ju så vansinnigt bra. En kompis kör en trimmad aero. Har kanske runt 300 hk. Toppfarten har han inte prövat, men nog klarar den 270 km/h. Slutar aldrig att ge... Bättre väghållning än i volvon.

Men som sagt. Provkör och känn efter! Fina bilar båda två!

Sök