3760
Sök

civic 07 ljud bygge.

35 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
http://www.garaget.org/gallery/archive/64353/166992_iehmcz.jpg

Som ni ser på bilden så måste jag välja allt från sony (har anledning big_smile).
Jag tänkte koppla ut bak dörr högtalarna och lägga ett par på hatt hyllan genom slutsteg, är dock lite förvirrad på hur jag ska koppla bak dörr kablarna till slutsteget och om jag måste koppla både höger och vänster till steget.

Jag tror att jag har valt det bästa som sony har att erbjuda men kom gärna med förslag (måste vara från sony dock)

All förslag is welcome smile

Den är inte tjock MEN den är kort.

410 Inlägg
7 oktober 2007
får man fråga varför det ska va sony ? smile

Copyright @ Rybbs Production

1 297 Inlägg
7 oktober 2007
han kanske är sponsrad smile

Jag kör 6.9orna och framsystemet på ett 4kanals slutsteg. Funkar bra tills man vill ändra iställningarna till att spela bara fram eller bara bak. Det blir som att höja och sänka volymen smile (Dock så är de på G, har köpt en till lågnivå=))

bakhögtalarna är för de som sitter bak. Är det verkligen en prioritering för dig? Kör allt på slutsteget om de går smile

35 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Nej jag bryr mig inte om de som sitter där bak big_smile men hur får jag ljud till slutsteg? kopplar jag bara högnivå-lågnivå omvandlare till typ vänster högtalaren sen direkt in till slutsteget? och därifrån till två hatt hylla högtalare? blir lite snurrig nu sad

PS sony älskar mig så jag får lite billigare tongue
Senast redigerat av rammos (7 oktober 2007)

782 Inlägg
7 oktober 2007
du måste koppla in både höger och vänster kablar för att få stereo ljud och har för mej att jag läst någon stans att man kan både driva högtalarna och ta signal till steget om du skulle vilja ha kvar bakhögtalarna.
Går det att få ut lågnivå från stereon är det bättre än att hålla på med lågnivåadapter.
Skulle jag vart du så hade jag skippat 6*9orna och köpt vettiga bakhögtalare (el tagit bort alla högtalare bak) och skaffat en vettig baslåda med en 10 el 12a och kört allt på slutsteg även framsystemet.

35 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Ok så det finns ingång på steget så man kan koppla både höger och vänster? sterion är inbyggt 
så jag får ingen lågnivå ut, kommer det inte låta bra då om jag kopplar 6*9orna till steg och fram systemet direkt till sterion. Det är inte så lätt och dra kablar från fram högtalarna till stegen och tbax

782 Inlägg
8 oktober 2007
det som kommer hända är att 6*9orna kan poppa riktigt högt men framsystemet kommer inte alls att hänga med och för att kunna spela så högt som möjligt får du ställa ner volymen på framhögtalarna så dom knappt märks annars kommer dom låta dåligt när du ska spela högt.

101 Inlägg
8 oktober 2007
du får dra lågnivå från stereon till steget, sedan högtalarkabel fram till delningsfiltren (och kablar därifrån till mellan+diskant)
jag hade skippat 6*9" och haft baslåda i stället

Mvh Nisse

35 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Har ingen lånnivå ut på original sterion, men det är ingen här som tycker att jag ska ha 6*9or så jag tror att ja skipper de, istället jan jag väl koppla fram och bak högtalarna till steg? och ha baslåda eller vad tycks?

296 Inlägg
8 oktober 2007
om du nu har rabatt os "sony" så tycker jag att du kan köpa en stereo också. det blir stor skillnad ljudmässigt.   varför 6*9?  är det för att få mer bas??? (isf en baslåda?)  mer midbas? (bättre framsystem ellerdubbla?)  så jag tycker du skaffar en låda som passar ditt steg eller så köper du ett monoblock till basen och brygar det 4-kanlaiga så framsystemet får mer med kräm wink

35 Inlägg
8 oktober 2007
Trådstartare
Jag vill inte byta ut original sterion neutral , Ok 6*9orna ville jag ha för att jag trodde att ljudet skulle bli bättre sen lägga in baslåda också i framtiden. Men nu tror jag att jag köper bättre framsystem och köper till baslåda och steg. bästa steget sony har är 2*120 watt eller har nån hittat bättre? vilken bas från sony ska jag välja då?

Sök