2629
Sök

Problem med saaben , motorn varvar upp men farten ökar inte i samma takt

454 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Svårt att formulera en topic tongue.....  men iaf , jag har en 9-5 2,3t som är chippad av powerchip för länge sen.
Nu om jag ligger på 3:an, 4:an eller 5:an och gasar från ca 1500 rpm så när den når 2000 varv varvar den upp som fan precis som om den spinner (det gör den inte)  det känns som att turbon börjar gå men den ska väl inte börja så tidigt ?, det känns som att kopplingen slirar men kopplingen är inte slut på bilen ... kan det va nått fel på chippningen som gör att den drar igång snurran för tidigt  ?, det är oxå dags för oljebyte (kört 1100 mil med gamla oljan) men det kan väl inte påverka ?

252 Inlägg
10 oktober 2007
det låter deffinitivt som kopplingen....

Got vtec?

100 Inlägg
10 oktober 2007
BERNI skrev:
det låter deffinitivt som kopplingen....

japp tyvärr är nog din koppling dålig..  dags att byta jag råkade ut för precis samma.. men nu har jag bytat tryckplatta, koppling, slavcylinder och växellåda till förstärkta racing grejer så nu ska det hålla..
Senast redigerat av Megavirus (10 oktober 2007)

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

454 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
det är ju helvette att det ska komma just nu..... konstigt för den känns inte dålig för övrigt kopplingen, va kostar en koppling till min gammle harv då?
Senast redigerat av ryttersson (10 oktober 2007)

Sök