2281
Sök

Blivit av med körkortet...

Bobo
26 juni 2007
Bostrom skrev:
bojboj skrev:
Hade jag fått dom efter mig nu när jag fortfarande har prövatid kvar så hade jag ALDRIG stannat!

Då blir det nog mer straff än böter och indraget körkort.

Om de får tag på person i fråga så ja, annars så har man sitt KK kvar. Tror inte det handlar så mycket om hästar utan hur galen och modig man är, man kommer få chansa lite helt klart, sedan beror det naturligtvis på hur många patruller de sätter in i jagandet hur bra man känner till området osv.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 juni 2007
Bobo skrev:
Riktigt surt, jag var på semester i tyskland ett år med min dåvarande bil efter det så har jag svårt att motivera mig att hålla dessa låga hastigheter i Sverige, beror också lite på vad man har för bil, vissa bilar skulle jag inte vilja åka mer än 110 km/h med, men har du en finare och linte nyare bil märks inte hastigheter under 160 km/h.

jaa jobbigt de där när man inte har nån fartkänsla i bilen, som med min, 160-180km/h känns som 90km/h i en gammal volvo typ, och när man kör 90km/h med min så känns det som man kan kliva ur och springa ikapp bilen typ

och till trådskaparen, fan va surt, är själv ung och inte änns haft körkortet i ett år än så jg vet hur kul det är att gasa så jag tänker inte leka moral tant som många andra brukar kunna göra ibland på den här sidan... enda jag säger är, fy fan va surt, lider verkligen med dig sad
Senast redigerat av _Glenne_ (26 juni 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 juni 2007
StiFf skrev:
gamlingen skrev:
Rilleh skrev:
Fattar inte att dem är så hårda när det inte är någon trafik, torr asfalt, bred väg, viltstängsel, dags ljus... vad kan hända?? helt otroligt för fan.
Tycker synd om dig

Vad kan hända ? jo du kan få punktering eller sladd eller vad som helst kan hända.. behöver inte va nån annan som gör nåt som händer, .. håll foten från mattan grabbar

och isf skadar man bara sig själv, tycker dom kunde skrivit ner det så han fått behålla kortet iaf..men det är ju bara min åsikt

precis, vill man dö eller bli handikappad så är det väll ens eget val, fast det finns ju som sagt lagar och ska dom bara kolla genom fingrarna för sånna som kör som dårar (syftar inte på trådskaparen) även om inte andra utsätts för fara? smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Wankel
1 080 Inlägg
26 juni 2007
nu menar jag inte att man ska skita i allt som inte skadar andra, men om man skulle köra lite för fort på en tom motorväg med dagsljus och bra sikt så tycker inte jag det finns nån anledning att ta körkortet..
men det är väl också svårt att säga var gränsen ska gå
Senast redigerat av StiFf (26 juni 2007)

MDS Västerås

elit
327 Inlägg
26 juni 2007
RobbstA skrev:
Kan man inte hålla hastigheten så får man skylla sig själv om man bli stoppad! tråkigt men sant. tongue

Sant

"Only The Good Die Young"

282 Inlägg
26 juni 2007
Kostar ju samhället pengar om du kraschat tongue

Troligen galen...
567 Inlägg
26 juni 2007
MrFredde skrev:
Kostar ju samhället pengar om du kraschat tongue

Ska man dra det till sin spets så kostar det pengar för samhället om jag blir av med körkortet och inte kan jobba...

De något snäva bedömningarna som länsstyrelserna gör när det gäller körkortsåterkallelser tycker jag underminerar hela systemet.

Om de skulle finnas möjlighet för lite bredare "straffskalor" när det gäller körkortsåterkallelser så tror jag att fler skulle känna att systemet är bra...

bojboj
26 juni 2007
FireTraXX skrev:
hasse83 skrev:
Snoppen skrev:

Tror du att du kör ifrån dom med din Polo?

big_smile

Var nu inte elaka, det är faktiskt en GTI med respektingivande 130hk tongue

Jag klipper ju dig i starten, i kurvorna och sen så har jag mer stake än vad du har. Så det hade inte varit så svårt att köra ifrån dig med dina 190 hk o din tunga bil

Jobbigt, men sant

DFFL
9 020 Inlägg
26 juni 2007
bojboj skrev:
FireTraXX skrev:
hasse83 skrev:

big_smile

Jag klipper ju dig i starten, i kurvorna och sen så har jag mer stake än vad du har. Så det hade inte varit så svårt att köra ifrån dig med dina 190 hk o din tunga bil

Jobbigt, men sant

Inte så jobbigt alls.
Jag har stake nog att erkänna att du har rätt.

För min bil står hos Din Bil...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

bojboj
26 juni 2007
Bobo skrev:
Om de får tag på person i fråga så ja, annars så har man sitt KK kvar. Tror inte det handlar så mycket om hästar utan hur galen och modig man är, man kommer få chansa lite helt klart, sedan beror det naturligtvis på hur många patruller de sätter in i jagandet hur bra man känner till området osv.

Helt rätt

543 Inlägg
27 juni 2007
FireTraXX skrev:

^^
Senast redigerat av Snoppen (27 juni 2007)

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

25 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Uppdaterad

VW-driver
291 Inlägg
28 september 2007
Tro det eller ej, jag har fortfarande kortet kvar trots snart 4 polisfria år. Har aldrig blivit tagen, invinkad, iaktagen eller något sånt. Jag har endast passerat några kontroller utan resultat. Trots att jag använder bilen dagligen och aldrig direkt håller någon gräns. Jag gissar väl på att jag har polissinne och vet vart man inte skall överskrida hastighetsgränserna. Sen sträcker sig en laser cirka 200 m och tydligen kanske jag kan se ca 300 m om det finns polis och kikar.

Nä, men stay legal så händer inget. Fast rattfylleri är ett mycket värre brott.

1 Inlägg
28 september 2007
Hejsan
Kör i mitt yrke mellan 500 och 900 mil i månaden.
Håller med om att man ska hålla sig till rätt hastighet. Men har farbror polis inga regler att hålla när han åker utan blåljus? Åker väldigt ofta efter radiobilar som håller 90 på 70 vägar eller 130 på 110 vägar som exempel. Någon som vet? De kanske har gått en specialskola och inte kan få punktering eller sladd vid högre farter, hehe
Senast redigerat av dswe (28 september 2007)

11 Inlägg
29 september 2007
Tjena!

Kan bara säga att jag förstår hur du känner din! Blev av själv med kortet den 12 Juli i år,körde 172km/tim på motorvägen när en civil polis stoppade dig! Fick 4000kr i böter och 4månader spärr tid!

Men precis som du måste jag göra om teorin och förarprovet!

Du kommer om en eller två veckor få hem papper från länsstyrelsen där kan du motivera vad du tycker om saken som har hänt!

Själv motiverade jag att jag inte såg vad hastigheten var att jag va uppe i 172km/tim

fick 4mån rätt bra med tanken på vad jag kunde ha fått!

men de inget att oroa sig för de bara ta om kortet

lycka till

Mvh

Forummoderator
9 299 Inlägg
30 september 2007
Kenan22 skrev:
Själv motiverade jag att jag inte såg vad hastigheten var att jag va uppe i 172km/tim

Bra skrivet, det gäller att komma med en bra förklaring. Själv körde jag 265 utanför Täby på Norrtäljevägen när farbror blå stod med laserpickan. Jag vägrade erkänna, och hävdade att maskinen pekade fel för det går ju inte att köra så fort där. Hela målet avskrevs eftersom det tydligen är svårt att bevisa något när det går fortare än 250. Nu försöker jag alltid hålla minst det eftersom man kan klara sig då. Det gäller att komma på vad man ska säga. lol

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

186 Inlägg
2 oktober 2007
caromania skrev:
Kenan22 skrev:

Bra skrivet, det gäller att komma med en bra förklaring. Själv körde jag 265 utanför Täby på Norrtäljevägen när farbror blå stod med laserpickan. Jag vägrade erkänna, och hävdade att maskinen pekade fel för det går ju inte att köra så fort där. Hela målet avskrevs eftersom det tydligen är svårt att bevisa något när det går fortare än 250. Nu försöker jag alltid hålla minst det eftersom man kan klara sig då. Det gäller att komma på vad man ska säga. lol

Haha.. Hade jag fått upp min i samma hastigheter så hade jag lätt kört på din taktik smile

B M W

25 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
* UPPDATERING  2007-10-10*

Gjorde min uppkörning idag med vägverkets bil, med råd att hålla hastigheten när jag kör framöver så klarade jag körkortet big_smile så på 16 dagar från och med att jag fick börja övningsköra klarade jag av både Teori prov & Körprovet

jag är skit glad och kommer aldrig göra om mitt misstag att köra för fort igen ..
(iaf inte medans jag har prövnignstid)

143 Inlägg
10 oktober 2007
Jag brukar köra 180 - 190 på 30 vägen förbi byns skola när jag ska till jobbet. Har ju iof klippt ett par ungar, Men får sova två/tre minuter längre varje morgon ifall jag kör fort.

TACK TACK. TÄNK.

Sök