3047
Sök

Alfa Romeo något att våga köpa?

leo_m83
11 oktober 2007
Trådstartare
tjena grabbar!

jag är lite små sugen på en Alfa Romeo 166 V6 24V. Man får rätt mycket för de pengar som man lägger ut på de. men frågan är, är alfa romeo något att satsa på och köpa?

Jag har hört en hel del negativa saker om de bilarna, men vill fråga er om vad ni tycker. Jag menar alfa romeo ALMÄNT.

Någon som har haft dåligt / bra erfarenhet av alfa romeo almänt? vad brukar ge sig på de bilarna? Varför hör man så mycket negativt om de ?  smile

12 Inlägg
11 oktober 2007
har haft flera alfor (giuletta, alfetta, 75, och 164) alfa har ju dåligt rykte för att dom äldre modellerna rostade sönder, men motor och låda har alltid varit bra och det är bilar med mkt. körglädje

72 Inlägg
11 oktober 2007
Alfa romeo är riktit roliga bilar. Har själv en 155 och har fått chansen att köra andra modeller. Visst är motorerna lite känsliga för låg oljenivå och det gäller att serva den enligt boken. Men ja har inte haft några problem med min. och som sagt dom som får problem är dom som inte sköter service och använder sig av biltema grejor! Lycka till! P.S om du köper Alfa så kan ja tipsa dig att bli medlem i Alfa klubben, många roliga banmöten o så!

leo_m83
11 oktober 2007
Trådstartare
tyckte att man fick alfa 166 till rätt bra pris. de är rätt lyxsiga också.  dock vågar man inte köpa alfa pga all dåliga med rykten. men de är riktigt frächa. både insidan och utsidan. hur är de med rost och sånt på de bilaran? rostar de nya modellera något?

Sök