3635
Sök

2 ans växel har ballat ur :( *hjälp*

45 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
tjo

va på race me ferrarin ( golf vr6 ) då ja skulle lägga i 2 ans växel vid 5000 varv
då fick ja ej i den o släppte upp kopplingen.. ja ni vet hur det låter.. kkkrrrrrhhh tongue

efter det får ja ej i 2 an lr rättare sagt det händer inte ett skit om ja har 2 ans växel i ?

men alla andra växlar funkar fint fint.. dock skrammlar det lite från motorn nån stanns ??

nån som kanske kan lite mer om bilar än va ja kan ??

va kan det va för problem ??

tacksam för alla svar

Dennta

247 Inlägg
13 oktober 2007
jag gissar på att synkringarna inte han reagera när du växlade så att du har slipat dina drev lite= du får byta låda.

45 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
låter mkt möjligt men om lådan e paj då bör väll inte några andra växlar funka lr? smile

Dennta

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 oktober 2007
Dennta skrev:
låter mkt möjligt men om lådan e paj då bör väll inte några andra växlar funka lr? smile

Jodå.
Det kan ju bara vara tvåans växel som gått.

Är dock ingen expert på lådor så jag ska inte ge nån teori på vad som kan vara fel smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

247 Inlägg
13 oktober 2007
John87 skrev:
Dennta skrev:

Jodå.
Det kan ju bara vara tvåans växel som gått.

Är dock ingen expert på lådor så jag ska inte ge nån teori på vad som kan vara fel smile

nej det e klart att bara en växel behöver paja på en låda. alla pajjat inte samtidigt vettdu. eller det finns fall där hela låda går samtidigt

45 Inlägg
13 oktober 2007
Trådstartare
har ni nån bra sida/ställe med bra lådor ?

kanske är lika bra o dra i en ordentlig låda nu om det ska bli mer kraft till våren smile

Dennta

219 Inlägg
13 oktober 2007
kolla på skroten

Sök