3896
Sök

Nurburgring Nordschleife

157 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Jag skulle lungt ta med min egna smile

1 256 Inlägg
27 november 2006
Tror han heter Congaman här, Han vet nog en del om det hela!

http://www.z06.se/_galleri/album/23
Senast redigerat av Jonni (27 november 2006)

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
27 november 2006
Jonni skrev:
här här ni en kille som vart på Ringen big_smile

http://www.z06.se/_galleri/album/23

hade inte haft nåra problem me att gasa runt i 25varv om man hade haft nån av dom där bilarna wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

157 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Åhhh vad jag vill ha!

244 Inlägg
27 november 2006
Machin skrev:
såg nyss i nån biltidningen ( tror d var gatbilar.se??) att dom hade gjort ett repotage om att fara dit ... har för mig att d landa kring 3k/pers.. dom var två stycken...
fast då hade dom iofs tagit billigast möjligt sätt... dvs.. köra bil dit, flyga dit, byta flyg, hyra bil - kör en bit med den , hyra en annan bil (sportbil) å köra me den på banan , sen samma procedur tebax...

vilket då inte jag skulle idas.. + att far man dit vill man juh gärna köra en bil man känner till så man törs gasa lite smile ...

Auto Motor Sport gjorde ett reportage om detta och det stämmer... 3k för allt inkl hyra av 911 cab... dock ska man vara noga med att kolla körsträckan för hyrbilen annars springer det lätt iväg...

Själv skulle jag vilja åka några varv med mcn big_smile fast nåt som är viktigare än hjälmen är nog blöjor isf tongue

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
27 november 2006
det hade vart sjukt kul! men man behöver inte åka till den värsta banan som finns, att köra "vanlig" bana hade också vart mycket skoj...

sen vet jag att det fins formula utbildning på en helg tror jag. du får licens om du klarar dig och i slutet får du testa en "riktig" formula bil...

man lever bara en gång så lev väl!

157 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Fan, det hela låter ju bara bättre och bättre smile

10 287 Inlägg
27 november 2006
En av mina jobbarpolare var ner med sin brors EVO för en månad sedan. Dom hann med 8 varv på en (lång) dag. Ideliga avbrott för att sopa bort trasiga motorcyklister och bilar från banan. Dessutom skulle tydligen varje olycka polisutredas på plats.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

157 Inlägg
27 november 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
En av mina jobbarpolare var ner med sin brors EVO för en månad sedan. Dom hann med 8 varv på en (lång) dag. Ideliga avbrott för att sopa bort trasiga motorcyklister och bilar från banan. Dessutom skulle tydligen varje olycka polisutredas på plats.

/Göran

Då vet man ju att dem är seriösa iallafall smile

draminbil.nu
1 382 Inlägg
27 november 2006
Åker man så långt för at köra kanske det kan vara värt att stanna några dagar på plats?
När man ändå åkt så långt wink

671 Inlägg
28 november 2006
Tja vad kan man säga om ringen

Helt fantastiskt !
Enda o första bana jag åkt på och tyvärr så gillade jag det. 
De finns ingen återvändo åkte nämligen dit med en hyrbil... 100hk diesel...
Hade vannsinnigt roligt med denna/dessa filmade också en del 9:41 BTG tid...
Jag planerar att åka till sommaren om jag får ordning på bilen...
Det vore häftigt att åka under 9 minuter med en volvo 940.. ska inte vara omöjligt..
Det finns en GPsträcka där de kör F1 o sånt den är väl 3-5km o helt ointressant...
Det intressanta är Nordschleife som är 20,8km och ofta öppen för allmänheten på helgerna.
Det kostar runt 10 euro per varv o man åker 8-20 varv per dag beroende på hur ofta Porscharna o MCåkarna parkerar i räckena.. Dom e helt otroliga o det mest irriterande är MCåkarna...

OBS MKT VIKTIGT !
En stor varning för er som åker dit är MCåkare och deras idiotbeteenden..
Var otroligt försiktiga när ni kör om dem dom är helt oberäkneliga och ser sällan till aldrig bakåt för de tror att de är så fruktansvärt snabba. Men i verkligheten är det tvärtom vilket leder till att du får tänka och köra åt dem när du ska om.. Det är inte alltid tuta o helljus fungerar för att de ska släppa om eller upptäcka dig...

e....

157 Inlägg
28 november 2006
Trådstartare
Låter farligt ^^
Jag längtar som fan smile Vad fick du för total-kostnad relaterat till nordschleife banen?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 november 2006
tänk på att alla svensson bilar inte håller för 25varv på ringen heller tongue bromsarna tål inte så mkt stryk...

Bmw osv..

608 Inlägg
28 november 2006
UseDubbelTurbo skrev:
tänk på att alla svensson bilar inte håller för 25varv på ringen heller tongue bromsarna tål inte så mkt stryk...

.
oj oj svensson bilar håller nog smile
sku va roligt att slippa å köra där nån gång med en ordentlig bil

old volkswagens never die,they just get lower:D

3 121 Inlägg
28 november 2006
Med nyservad bil, fräscha däck och nya belägg osv så klarar du kanske 4-8 varv innan du behöver byta däck. En uppsättning R-däck är att rekomendera. smile

Skulle vi inte kunna dra ihop ett gäng från garaget och boka en lite Tysklandsresa? Vi kan ju göra ett gruppköp på R-däck också! big_smile

130 Inlägg
28 november 2006
En arbetskamrat till mig var nere med sin Lister Storm och körde 25 varv.... kan säga att det sliter RÄTT bra på bilen om man kör på riktigt för att inte tala om hur det sliter på kroppen. Han är bra tränad och kör roadrace men efter det vart han mörbultad.

Blev nya skivor, belägg och däckbyte en gång.

Själv skulle jag mest vara rädd för motorcyklarna... fick också höra om hur dom beter sig... gasar som dårar på raksträckorna men kan inte ta kurvor så då är det tvärnit.

Maizer
29 november 2006
Jag har vart där 2-3 gånger, kul som faaan är det big_smile

157 Inlägg
29 november 2006
Trådstartare
viccoA skrev:
Med nyservad bil, fräscha däck och nya belägg osv så klarar du kanske 4-8 varv innan du behöver byta däck. En uppsättning R-däck är att rekomendera. smile

Skulle vi inte kunna dra ihop ett gäng från garaget och boka en lite Tysklandsresa? Vi kan ju göra ett gruppköp på R-däck också! big_smile

Precis vad jag skapade denna tråd för ^^ Typ 3:e inlägget handlar om just grupp åk smile

2 283 Inlägg
14 oktober 2007
En god vän till mig har varit där nere med sin A3:a han har filmat hela skiten fast hans bromsar pallade inte hela vägen denna gång (Något fel med oljan). Men han är där nere varje år nästa år när jag ska med så är det hans 15:e gång så han sa att det blir rejält mycket denna gång.

Man gör som så att man får åka in efter varje varv och dra det kortet man köper så man kör liksom inte 8 varv på raken utan kör in varje gång i någon "depå" och drar kortet för varje varv man kör efter vad jag har uppfattat allt.

Han har berättat om MC killarna som bara puttrar rundor där nere och en massa ferraris som inte kan gasa. Men detta är ju helt klart från person till person vissa MCs kör som fan andra inte, det är helt beroende på personen.

När han är där nere stannar de på nurburg hotell eller vad det heter och är där 6 dagar allt kostar mellan 6-8000:- och då räknar de med allt inkl. någon sovenuir eller hur det stavas från ferrari shopen. Men han förklarade tydligt att bromsar ska vara bytta innan, servad bil och helt genomgången INNAN resan för det är inte roligt med en segande bil på ringen...

R.I.P. Michael Jackson!

Sök