3436
Sök

Läcker ifrån kylaren

28 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Det läcker uppe på kylaren på min mazda 323f.
Där det läcker är det någon plast kåpa. vi har tästat o limma med super lim och 2komponents lim eller hur det stavas. Kan någon komma med förslag hur jag ska kunna täta denna plast kåpa.?

:)

48 Inlägg
8 januari 2006
testat med vamlig våtrums silikon? bara att testa men det e ingen packning som har pajjat?

i´m multi talent i can talk and piss you of at the same time!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
8 januari 2006
kylar cement.

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

28 Inlägg
8 januari 2006
Trådstartare
Nej ingen packning det har bara sprickit ska tästa dessa grejor Tack så mycket smile

:)

342 Inlägg
8 januari 2006
spunk_totte skrev:
kylar cement.

är ingen bra ide.. brukar sätta igen rätt mycket mer än ett läck..

vad jag vet så är inte utbyteskyl spec dyr.. typ 1000:- eller nåt.. kolla på meknomen..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express

Besserwisser
312 Inlägg
8 januari 2006
På min Cheva var det ett hål på en cell på kylaren. Kletade på lite klet som är tänkt att anväändas till att täta bränsletanken med. Det blev kanonbra, höll hela tiden som jag hade den iaf.

EDIT

Rätta mig om jag har fel, men kylaren brukar inte bestå av plast? Är det inte bara en kåpa som sitter utanpå själva kylaren? Så själva läckan är UNDER kåpan och inte i kåpan själv?
Senast redigerat av Fredrik__A (8 januari 2006)

Fredrik, Laxå

21 761 Inlägg
8 januari 2006
Det vanligaste stället brukar väl vara vid slanganslutningarna, det blir ju brytningar i rörstumparna där kylarslangarna är fastsatta och då spricker svetsningen.
Har för mig att man hårdlöder sådana sprickor.

Sök