2716
Sök

Drar mycket bensin!

Mr
267 Inlägg
6 januari 2006
okey.. min bil drar upp till sisådär 6 liter milen på vissa fina sommardagar.. och vinterbilen drar kanske 1,5liter milen..

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.

SAABlare
190 Inlägg
6 januari 2006
Släpp gasen! wink

Mja Mjo! Så kan de gå!

5 710 Inlägg
7 januari 2006
Saabnorden skrev:
dock fortvarande inne lite mer på den elektoniska sidan dock i alla fall på min bil det som turbotompa sa att tempgivaren kan vara trasig och skicka fel info tiil styrboxen låter ganska logiskt faktiskt...... var sitter den i en saab 900i 16v ?!?

Temgivaren eller styrboxen??
Hursom, tempgivaren sitter på termostathuset och ECU:n sitter bakom klädseln på höger sida där passageraren har sina fötter.

Saabnorden skrev:
eller lambasonden.........

Är lamdan heltrasig sätter den CE (Check Engine lampan tänds)

MVH Jonas
..............

5 710 Inlägg
7 januari 2006
Dome_87 skrev:
Nån som vet vad det kan vara för fel?

Hur är den servad?
Inga anliggande bromsar?
Körstil ?.... wink mätte du på resan till Västerås? 5 personer o vinterdäck är ingen optimal bränsleförbrukningstillfälle precis.

MVH Jonas
..............

458 Inlägg
8 januari 2006
Fuckface skrev:
Jag har exakt samma fel, jag blir glad om min lilla Ford drar under litern/milen... Och det är definitivt fel vet jag! Ska man testa byta termostat?

Testa inte föräns du vet för det felet gjorde jag!
Har du dålig värme i bilen?? Då kan det vara termostaten, annars testa byta tempgivaren.. Det kan ju också vara typ tendstift, oljefilter, luftfilter eller bränslefilter!

764 Inlägg
8 januari 2006
Dome_87 skrev:
Jag har en galant gti som drar mycket bensin. Jag tankade 20liter men jag kunde bara köra 16mil sen vr jag tvungen att tanka igen. Nån som vet vad det kan vara för fel?

Vinter, vinterdäck, dåligt ringtryck, snö, många pers i bilen, dåliga stift..... Finns hur mycket som helst. Min lilla skitbil med allt fräscht ligger på c:a 1liter/mil.

TeQuilla

Sök