Köpte mig en öppen dumpventil igår och testade idag denna på polarens supra. Lät inte alls så mycket som jag tänkt mig, så vi öppnade huven och tog en titt, såg då att kolven i dumpen inte rör sig alls mycket vid gaspådrag. Långt ifrån hur mycket den kan röra på sig. Tog då och skruvade isär dumpen för att titta och upptäckte att fjädern var jäääkligt hård, kan det vara så att det överblivna trycket inte orkar den ordentligt? Bilen laddar 0,7 bar ungefär. Dumpen är en sådan här: http://www.stylingbutiken.se/Shop/Index … rtId=DV-02
Har för mig att dom rackarna ska väsnas riktigt ordentligt. Men det här var inte mycket mer än vad en återcirkulerade gör.
Kapa fjädern säger ni. mjo det får vell bli så Men då skulle jag vilja köpa en ny fjädern så jag fortfarande har kvar originalfjädern. Någon som vet var man kan få tag på detta? Har letat som en skållad iller men hittar ingen =/
Kapa fjädern säger ni. mjo det får vell bli så Men då skulle jag vilja köpa en ny fjädern så jag fortfarande har kvar originalfjädern. Någon som vet var man kan få tag på detta? Har letat som en skållad iller men hittar ingen =/
har du kollat där du köpte den? de brukar ha reservdelar på de ställena man köper de på. jag köpte ny fjäder till min dump där jag hade köpt den, var bara en beställnings vara men men de hade ju det:) lycka till. hör gärna av dig med resultat och hur den låter:)
Den är köpt från stylingbutiken, så tänkte ringa dom imorgon och höra. Nizze_ du säger att jag ska leta rätt på en anna mjukare fjäder. Vad kan hända om fjädern är för mjuk? Kan dumpen ta skada av det ?
kapa fjädern, en rätt justerad dump, ska öppnas när man gasar, och vara stängas när man släpper gasen. dumpen får inte vara öppen på tomgång, bästa sättet är att testa sej fram, ett tips, kolla in i tratten och se om kolven rör sej, när nån gasar, gör den inte dett, så kapa fjädern mer, de tipset fick ja, och funkade hur bra som helst, lycka till
Den är köpt från stylingbutiken, så tänkte ringa dom imorgon och höra. Nizze_ du säger att jag ska leta rätt på en anna mjukare fjäder. Vad kan hända om fjädern är för mjuk? Kan dumpen ta skada av det ?
Vad som kan hända om fjädern är för mjuk vet jag inget om .. Men att det skall gå ganska så lätt att hitta en någor mjukare är jag säker på. Borde inte kosta många kronor heller.
Vad som kan hända om fjädern är för mjuk vet jag inget om .. Men att det skall gå ganska så lätt att hitta en någor mjukare är jag säker på. Borde inte kosta många kronor heller.
Det som händer är väl helt enkelt att den inte pallar något tryck.. Låt oss säga att bilen ifråga laddar 0,8 bar och sedan komprimeras fjädern vid 0,7 bar. Detta kommer ju att göra så att den inte kan hålla inne trycket.