2622
Sök

Felkod?! (Volvo S40)

256 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#1
Köpte en felkodsläsare i veckan, kopplade in den i bilen och gjorde en felsökning idag, fick då fram - Felkod P0237 : "Generic Turbo/Super Boost Sensor A Circuit Low Input"...

Nån som vet vad det betyder???

Tacksam för svar!

*Edit
Jag ändrade rubriken till något mer lämpligt.
Tänkt på det nästa gång du postar en tråd.
/Phaetoon

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
256 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#3
Sorry, glömde skriva bilmärket... Det är en Volvo S40 2,0T årsmodell -01...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 oktober 2007
#4
Hittar tyvärr inte min bibel sad Har haft alla P-koder listade en gång i tiden...

Låter lite som en av alla tryckgivare... Brukar sitta en liten elak jävel på tryckrören om jag minns rätt. Har du så du kan läsa realtidsparametrar (som logg fast live)? Då ser du ju om den ligger galet men bilen går bra...


8 156 Inlägg
20 oktober 2007
#5
Hittade detta på ett Volvo XC forum:

P0237 The PCM has determined that the input voltage for boost pressure sensor "A" is too low for the current engine operating conditions.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

256 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#6
Jo jag kan läsa av en hel del givare i realtid, men man vet ju inte typ vad allt står för

ST FTRM1 (%)
LT FTRM1 (%)
MAP (kpg)
Engine (RPM)
IGN ADV (DEG)
IAT
MAF (gm/sec)
ABSLT TPS (%)
O2S11
O2S12

Vad står det för?


Tack för snabbt svar förresten! smile


bumpe skrev:
Hittar tyvärr inte min bibel sad Har haft alla P-koder listade en gång i tiden...

Låter lite som en av alla tryckgivare... Brukar sitta en liten elak jävel på tryckrören om jag minns rätt. Har du så du kan läsa realtidsparametrar (som logg fast live)? Då ser du ju om den ligger galet men bilen går bra...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
20 oktober 2007
#7
Phaetoon skrev:
Hittade detta på ett Volvo XC forum:

P0237 The PCM has determined that the input voltage for boost pressure sensor "A" is too low for the current engine operating conditions.

Är det inte den som sitter på tryckröret då? Liter lite bekant på något sätt...

ST FTRM1 (%)
LT FTRM1 (%)
MAP (kpg)         Manifold Absolute Pressure, trycket i insuget
Engine (RPM)     Varvtal
IGN ADV (DEG) Tändförställning
IAT                   Inlet Air Temperature - Insugstemperaur
MAF (gm/sec)    Luftmassa
ABSLT TPS (%)  Spjällvinkelsensor
O2S11
O2S12
Senast redigerat av bumpe (20 oktober 2007)


256 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#8
bumpe skrev:
ST FTRM1 (%)
LT FTRM1 (%)
MAP (kpg)         Manifold Absolute Pressure, trycket i insuget
Engine (RPM)     Varvtal
IGN ADV (DEG) Tändförställning
IAT                   Inlet Air Temperature - Insugstemperaur
MAF (gm/sec)    Luftmassa
ABSLT TPS (%)  Spjällvinkelsensor
O2S11
O2S12

Ok, tack för hjäplen.. smile

Du vet inte var man kan få tag på en lista med alla P-koder?

256 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#9
Phaetoon skrev:
Hittade detta på ett Volvo XC forum:

P0237 The PCM has determined that the input voltage for boost pressure sensor "A" is too low for the current engine operating conditions.

Vad betyder det då?

1 813 Inlägg
20 oktober 2007
#10
du kan nog skriva ett mejl till volvo lr åka till en volvo handel och be dom skriva ut  till dig.. ibland finns det folk som jobbar på volvo som e snälla.. smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!


Sök