har en vinterbil 850 glt. . . men jag är osäker på om den går som den ska. den gör 190-200 men jag tycker den går väldigt segt upp dit. . å toppfarten ska väll vara runt 220? är inte säker. . den går bra upp till 140 men sen blir den segare. . provade en annan 850 å den gick bättre efter 140. . har någon kanske nån anning vad som är felet? nått smått bara. .å inga jävla fjantiga svar som varför kör du så fort skit i vad jag gör. . . visst är ute å pressar 850R sommartid å leker över 250km/h varje dag
Liten varning bara, många vinterdäck med dubbar är inte gjorda för de farterna, så du riskerar ju att sabba vinterdäcken... Annars är det jäkligt mycket segare med vinterdäck på... men den ska nog inte ha några problem att göra 220 på sommaren...
Har kört en S70 GLT och den ska bara göra 210. Och den va seg mellan 150 upp till 210. Men d va ju med sommardäck. Och d e ju en helt annan friktion i vinterhjul. Sämre underlag och mer rullmotstånd. Så att den känns seg e helt normal.
"visst är ute å pressar 850R sommartid å leker över 250km/h varje dag"..haha.. ja just ja.. den som du säger är sveriges snabbaste 850. med 500 hk.. eller hur var det