3377
Sök

dragkrock eller ej?

245 Inlägg
22 oktober 2007
haft drag på alla bilar, skönt å slippa låna bil när man ska dra ett släp, även skönt vid påkörning bakifrån, blev påkörd för ett tag sen, allt som vart på min var ett inklämt drag å små repor i kofångare/skuff, men den andra bilen var inte fin

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

8 156 Inlägg
22 oktober 2007
carroll skrev:
Phaetoon skrev:
En av varje? Nja. Helst utan för utseendets och viktens skull.

viktens skull?
avtagbar finns ju faktiskt.....wink

Fast du måste väl fortfarande ha fästena och ramen undertill?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Son Of Murphy
782 Inlägg
22 oktober 2007
Irmscher Vectra skrev:
Mankan1978 skrev:
carroll skrev:
tänkte på de nu när jag åkte o tanka...
min pappa har alltid varit anit dragkrock, jag har ju då aldrig kunnat låna nån av hans bilar o dra min häst med.
så lite spontant nu då; dragkrock eller ej? hur vill du ha de?

Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

Vadå en person på 30+? jag är 30+ och inte fan sliter jag på bilen mer än en "person under 30". Varken med eller utan dragkrok... Köper hellre en bil av en lite äldre person än en som kan ha varit hårdkörd av en ungdom.

Ja en person på 30+ kanske har kört en massa tunga husvagnar o sådant, och då brukar man inte vara snäll mot bilen, direkt. En person på 30- kanske inte kör husvagnar så ofta, det är så jag resonerar just om husvagn.
Undviker själv bilar körda av ungdomar, jag har tur med min T4, två privata ägare födda på 50talet, så! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 oktober 2007
Phaetoon skrev:
carroll skrev:
Phaetoon skrev:
En av varje? Nja. Helst utan för utseendets och viktens skull.

viktens skull?
avtagbar finns ju faktiskt.....wink

Fast du måste väl fortfarande ha fästena och ramen undertill?

Eehh... ja. roll Allt sitter ju där, fast du tar bara av kroken. Det går att låsa fast den i "resten" av draget som sitter fastmonterat under bilen. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
22 oktober 2007
Mankan1978 skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Mankan1978 skrev:

Det är förvisso skönt med dragkrok, men skulle i största möjliga mån undvika o köpa en begagnad bil med dragkrok... Framför allt en begagnad bil med dragkrok ägd av en person på 30+

Vadå en person på 30+? jag är 30+ och inte fan sliter jag på bilen mer än en "person under 30". Varken med eller utan dragkrok... Köper hellre en bil av en lite äldre person än en som kan ha varit hårdkörd av en ungdom.

Ja en person på 30+ kanske har kört en massa tunga husvagnar o sådant, och då brukar man inte vara snäll mot bilen, direkt. En person på 30- kanske inte kör husvagnar så ofta, det är så jag resonerar just om husvagn.
Undviker själv bilar körda av ungdomar, jag har tur med min T4, två privata ägare födda på 50talet, så! big_smile

Okej.. Det är inte alla över 30 som drar husvagnar heller. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Son Of Murphy
782 Inlägg
22 oktober 2007
Irmscher Vectra skrev:
Mankan1978 skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Okej.. Det är inte alla över 30 som drar husvagnar heller. wink

Näe men risken är större... big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
22 oktober 2007
he he! jag har ny monterad dragkrok som extra sittplats till svärmor

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

609 Inlägg
22 oktober 2007
Njaa vad finns det för mening o ha det, alla andra jag känner har krok.. bara o låna

Smålänning
7 887 Inlägg
22 oktober 2007
Jag har som krav att nästa bil ska ha dragkrok. Fördelarna överväger nackdelarna.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

427 Inlägg
22 oktober 2007
Dragkrok har man på bruksbilen smile

Sök