2621
Sök

konstig pris sättning av gps på blocket.???

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Tänkte jag skulle kolla lite priser på gps'er på blocket, Men vafan dom begagnade gps'erna är dyrare än nya.
-Tittar inte folk vad nypriset är på varorna dom ska sälja, Det är som om man skulle försöka få ut 400k för en gammal Audi a8 "men nypriset var ju 600k när den var ny".

Den modell jag har tittat på är Garmin 660, På pricerunner är priserna för en  660 = 3660:- på siba.
Och här kommer priserna från blocket.

* 4000:- inköpt 070601,3 års drullegaranti,kvitto.
-över 1år gammal
* 3000:- billigare vid snabbaffär.
-står inte när den är inköpt och inget om ngt kvitto????
* 3500:- Säljes pga felköp,ngn vecka gammal.
-inget om org kvitto i annonsen,han kanske har tappat bort det på en vecka.lol
* 4000:- nypris 6k använd en vecka.
-undra var han köpte den för 6000:-
* 4000:- 10mån gammal
* 3900:-

Diesel is the blood of satan.

67 Inlägg
21 oktober 2007
Ja du vad ska man säga, folk nu förtiden är giriga golddigers.
Kom alldeles nyss hem från Statoil och Norrmän är riktiga lycksökare.

557 Inlägg
21 oktober 2007
Saken är den att folk är så lättlurade. De flesta kollar inte nypris utan dom kollar på den saken dom ska ha sen köper dom det. Tex en IBM Thinkpad X41: 10.000:- Nypriset ligger på ca 13.000:- tror jag och datorer är som bilar, dom sjunker i pris direkt...

//Jerry

67 Inlägg
21 oktober 2007
Perosnligen är jag lite rädd för det här med att köpa beg, elektroniska prylar.

539 Inlägg
21 oktober 2007
då e de lika bra att köpa en ny garmin 660 eller hur smile

8 885 Inlägg
21 oktober 2007
Värt att tänka på när man köper begagnade grejer är att garantin bara gäller för den som köpt grejen ny! Med anndra ord så är garantin värdelös för dig som köper en begagnad.

Fotograf på tierpidag.se

3 059 Inlägg
21 oktober 2007
Fri prissättning.. folk får ta betalt som dom vill, ingen tvingar dig att köpa dom om du kan få de billigare nytt.. varför bara ta upp detta? Du gör som du vill ju, köp eller inte köp.
Du behöver inte glo på dom annonser som du tycker tar överpris iheller...

Va folk tar betalt e ju helt upp till dom, en del e dumma att köpa saker utan att kolla o då har ju säljaren tur.. Andra kollar först och bara tycker det är för mycket..
Gör samma sak när jag ska sälja.. va jag betalt för en vara ska ju alla andra skita i.. det intressanta är priset jag vill ha när jag säljer den.
Jag kan ju lura av nån en GPS värd 4000:- för låt oss säga 1500:-.. sen säljer jag den till dig för 3000:- osse skulle jagtala om för dig efteråt att jag BARA gav 1500:- ... va skulle du då göra?? Lämna tillbaka den eller?? hahaha

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Garic skrev:

ska nog göra det, och sen sälja den på blocket för 4000:- och sätta att den kostade ny 7k:)smile
-Det blir nog en ny.

Hamilton skrev:
Värt att tänka på när man köper begagnade grejer är att garantin bara gäller för den som köpt grejen ny! Med anndra ord så är garantin värdelös för dig som köper en begagnad.

Så länge man har orginal kvitto,så spelar det ingenroll.

Smajly skrev:
Fri prissättning.. folk får ta betalt som dom vill, ingen tvingar dig att köpa dom om du kan få de billigare nytt.. varför bara ta upp detta? Du gör som du vill ju, köp eller inte köp.
Du behöver inte glo på dom annonser som du tycker tar överpris iheller...

Va folk tar betalt e ju helt upp till dom, en del e dumma att köpa saker utan att kolla o då har ju säljaren tur.. Andra kollar först och bara tycker det är för mycket..
Gör samma sak när jag ska sälja.. va jag betalt för en vara ska ju alla andra skita i.. det intressanta är priset jag vill ha när jag säljer den.
Jag kan ju lura av nån en GPS värd 4000:- för låt oss säga 1500:-.. sen säljer jag den till dig för 3000:- osse skulle jagtala om för dig efteråt att jag BARA gav 1500:- ... va skulle du då göra?? Lämna tillbaka den eller?? hahaha

-he he he varför ska jag köpa den av dej för 3000:- när jag kan lägga till 660:- och få en ny.

Diesel is the blood of satan.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
21 oktober 2007
Du får en ny garmin 660 (med europakarta) för 2932:- enligt prisjakt.nu
Kolla inte bara pricerunner och blocket i fortsättningen. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

8 885 Inlägg
21 oktober 2007
jinxs skrev:
Garic skrev:

ska nog göra det, och sen sälja den på blocket för 4000:- och sätta att den kostade ny 7k:)smile
-Det blir nog en ny.

Hamilton skrev:

Där har du faktiskt fel garantin följer inte produkten utan köparen! Med vissa undantag som bilar, båtar hus m.m
Senast redigerat av Hamilton (21 oktober 2007)

Fotograf på tierpidag.se

2 911 Inlägg
22 oktober 2007
Hamilton skrev:
jinxs skrev:
Garic skrev:

-Det blir nog en ny.

Hamilton skrev:

Där har du faktiskt fel garantin följer inte produkten utan köparen! Med vissa undantag som bilar, båtar hus m.m

Kan instämma i att detta stämmer alldeles utmärkt, detsamma gäller alla ev. drullegarantier som är lösta på varan, t.ex. drulle på en tv från onoff så gäller den mellan onoff och den som köpte den i butiken.

Sen ska man inte säga att detta följs överallt utan handlarna kan vara lite frihänta beroende på krav ifrån deras leverantörer m.m.

Men så ser lagen ut.

Bobo
23 oktober 2007
Så länge kunden har ett orginalkvitto kommer man långt på garanti, gällade försärkingar så beror det på försäkringsbolaget vilka regler de har.

Sök