2184
Sök

Avgassystem. 2.5" eller 3". Vad passar bäst till min bil?

2 021 Inlägg
22 oktober 2007
HADE  2,5"system me sissta delen i 3" dubbel, har också ca 150 hk i min celica o kan lova att de snodde mkt kräm ur motor, kör nu med 2.5" enkel o ljuddämpare o bilen är mkt mer varvvillig.
+ att alldeles för stort avgasrör e inte ett dugg coolt i ljudsynpunkt , bara dånar, bättre att du satsar på sportluftfilter osv för o få mera motorvrål än ett dånande avgassystem.

1 997 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Rille0 skrev:
HADE  2,5"system me sissta delen i 3" dubbel, har också ca 150 hk i min celica o kan lova att de snodde mkt kräm ur motor, kör nu med 2.5" enkel o ljuddämpare o bilen är mkt mer varvvillig.
+ att alldeles för stort avgasrör e inte ett dugg coolt i ljudsynpunkt , bara dånar, bättre att du satsar på sportluftfilter osv för o få mera motorvrål än ett dånande avgassystem.

Tack för de smile
Då BLIR det 2.5" hela vägen? big_smile

4 506 Inlägg
22 oktober 2007
Nä det är han ska ha 3tum annars kan det kvitta. alla andra har fel, Du ska ha så öppet som möjligt, Ta så stort som du bara kan få platts med eller ta bort avgasystemet helt.
Nääääää Nu vart jag allt utråkad, och skämta med torr humor.

Kan du andas kan du dö.

1 997 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Nä det är han ska ha 3tum annars kan det kvitta. alla andra har fel, Du ska ha så öppet som möjligt, Ta så stort som du bara kan få platts med eller ta bort avgasystemet helt.
Nääääää Nu vart jag allt utråkad, och skämta med torr humor.

Haha, joo ja märkte de.. tongue
HAHA , så öppet som möjligt? 8" lär mullra på rätt bra har ja hört? lol lol

196 Inlägg
23 oktober 2007
jag tycker du ska köra med ett 2,5" helt klart din motor blir mer varvvillig då och med 3" låter den inte bara som en slö volvo utan går sämre åxå. bygg som orginal systemet fast grövre å lite rakare så ska det nog bli bra big_smile å ljudet kan du ju justera med antalet dämpare.

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146

62 Inlägg
23 oktober 2007
Kör med 2.5" cool Dom flesta som skrivit anser att 2.5" är bättre än 3", så man får väl tro dom då ^^

1 997 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
pzykko skrev:
jag tycker du ska köra med ett 2,5" helt klart din motor blir mer varvvillig då och med 3" låter den inte bara som en slö volvo utan går sämre åxå. bygg som orginal systemet fast grövre å lite rakare så ska det nog bli bra big_smile å ljudet kan du ju justera med antalet dämpare.

Okaj, ja man vill ju int att den ska låta som nån gamm sur volvo iaf. haha ^^
Blir spännande å se hur de här slutar! hehe smile

1 997 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Sputnikk skrev:
Kör med 2.5" cool Dom flesta som skrivit anser att 2.5" är bättre än 3", så man får väl tro dom då ^^

Hahaha, jaa så kan man ju också säga smile

Joo ja tror de blir 2.5" smile

Sök