Har pratat med en bekant lite om avgassystem, han kan svetsa ett men frågan är vad som blir bäst...
Min motor är på 150 hästar å de är en V6a... Hade tänkt svetsa två "separata" avgasrör så man får utnyttja att det är "V" Alltså 2st hela vägen ut... Kommer eventuellt bli svetsat extarktorgrenrör också. Beror på hur mycket det ger?
Hade funderat på 2st 3" me dubbla utblås. (De är va ja tycker) Eftersom 3" ger lite dovare ljud. men då tappar man kanske nån liten ponny för att de är för grovt?
Men va tror du blir bäst som sagt. 2.5" eller 3"? Kom me förslag nu! Ja vet att de finns folk där ute som har olika system, å roligt å höra va ni tycker!
Ja tycker att du ska köra på 2,5" det är lagom. Det räcker gott å väl för 150ponnysar. 3" kan nog bli något för stort enligt mig. Du kommer få ett gött och dovt ljud med 2,5" också.
Senast redigerat av vectra--power (22 oktober 2007)
för d e en sugmotor, som behöver ie grann mottryck. låt dom gå ihop t 1 sen isär igen för att få samma mottryck på varje sida (cylinderrad) alltså 3-1 (extraktor) sen2-1-2. så.
Hmm, ja har ju 150 orginal å 2" orginal. Så hur ska de här gå? haha
de stämmer inte riktigt... de hänger på slaglängd och motorstorlek också men om man har över 300hk bör man han 3" iaf
Okej... Men ja är fortfarande inte övertygad varför man egentligen "ska" ha 2.5 iställe för 3" äre för att de kommer gå för lätt annars?
en sugtmotor behöver ett visst mottryck av avgaserna, tvärtemot en turbobil där skiten bara ska väck, helst så fort som möjligt. därav att vissa monsterbilar kör avgas typ 4" rätt ur skärmen. finns nog en klistrad tråd om "sugtrimmning".