3236
Sök

Ska sänka bilen! En checklista bara!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
23 oktober 2007
kohler skrev:
pekka_ skrev:
En sista fråga bara ;p.När bilen är så pass låg, antar att den kommer bli lägst där bak, finns det någon riskatt hjulen slår i skärmkanterna? När man t.e.x kör på en vägbula eller dyligt? Ds, däckkanten är parallel med skärmkanten

japp den risken finns... har undertäcknad fått erfara... inte alls skoj med däckbyte å fjäderbyte som följd (inte för att de gick sönder men för att det skulle gå å köra). men jag har ju en helt annan bil så det e säkert inga problem med din... coh du märker ganska tydligt om d slår i .. ett högt skrikande ljud (gummi mot plast) ett tips kan ju va att efter sänkningen fylla bilen med polare och åka runt sakta å pröva smile

good luck

Tycker jag låter som ett mycket gott råd!

Team Insane Racing

www.x40nordic.com
59 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Fan det gick inge vidare alls! Skulle ge mig på sänkningen idag, men blev helt förvirrad när jag fick av hjulet. Försökte få av bromsoket, fick bort ena bulten, men den andre satt så in i helsike. försökte nästan en timme, och sprutade en massa 5-56 för jag har hört att det ska göra det lättare, men nepp.. den satt kvar.. PUH, life sucks!

741 Inlägg
28 oktober 2007
pekka_ skrev:
Fan det gick inge vidare alls! Skulle ge mig på sänkningen idag, men blev helt förvirrad när jag fick av hjulet. Försökte få av bromsoket, fick bort ena bulten, men den andre satt så in i helsike. försökte nästan en timme, och sprutade en massa 5-56 för jag har hört att det ska göra det lättare, men nepp.. den satt kvar.. PUH, life sucks!

Hade också liknande problem, fast Bromsoket behöver du väl inte ta bort? men jag hade problem med skruvarna som höll stötdämparna fram bakom däcket, Fick slå som ett as med stora hammare och slägga innan dom lossnade, du får räkna med sönderslagna bultar annars kommer du aldrig få bort dom smile

Sök