2483
Sök

Dator ist för stereo i bilen !

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Vad tror ni  köra från ljudkortet in till steg   åså skärm fram typ 10"  lr nå i den stilen  å ha själva burken bak  å dra en låång ide kabel fram  så man har en cd station fram å en bak vid burken å kör man allt med en ms dosa å operativsystem mediacenter tongue

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
24 oktober 2007
Kan nog funka med lite om och men tongue Låter som en bra idé smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

6 851 Inlägg
24 oktober 2007
Ja varför inte..men det kommer antagligen inte bli nå super kvalité på ljudet..
Fast säkert helt ok. om man inte skall tävla..

PS: använd gärna . och , när du skriver wink

130 Inlägg
24 oktober 2007
christofer_k skrev:
Vad tror ni  köra från ljudkortet in till steg   åså skärm fram typ 10"  lr nå i den stilen  å ha själva burken bak  å dra en låång ide kabel fram  så man har en cd station fram å en bak vid burken å kör man allt med en ms dosa å operativsystem mediacenter tongue

Ide kabeln kaninte vara "lång" blir fel med dataskickandet osv... sen så har många avrådigt att ersätta stereon med en datorn då det blir dyrt och inte lika bra ljud. Men du kan ha både och. Ha datorn som lagring till film/musik, blir nog coolt.

Jag vill ha en bil med klös i!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
24 oktober 2007
kommer dra en hel del ström...

Sump Runk Rätt O Slätt!

130 Inlägg
24 oktober 2007
HyperSonica skrev:
kommer dra en hel del ström...

Inte mer än vad ett "bra" slutsteg gör. En BRA dator drar ca 3-40A (alltså vad nätagget har på sin 12v lina) Så det drar nog inte så mycket tillsammans, men ett bra battri + generator är ett måste.

Jag vill ha en bil med klös i!

45 Inlägg
24 oktober 2007
tänk på att hårddiskar inte tycker om stötar, så om du vill ha dator i bilen så köp en som är anpassad för en bil först.

1 435 Inlägg
24 oktober 2007
Precis som kattn säger så kommer det inte funka med långa ide-kablar. Du får skaffa en extern enhet istället som ansluts via e-sata eller usb 2.0.

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 oktober 2007
Jag har både dvd-spelare OCH en dator i bilen.. lite coolt så men livsfarligt när man byter låt på datan tongue  hur tror du de blir när man koncentrerar dig på skärmen ? big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

349 Inlägg
24 oktober 2007
tjena ljudkvaliteten beror på vilket ljudkort man har! hårddiskarna är inte stötkänsliga (inte mina iaf) men dom är köldkänsliga så datorn kan ta tid att starta på vintern! men köper man hårddiskar till en bärbar dator och köper omvanlare så man kan ha dom till stationär dator funkar det bra på vintern också! extra batteri + ett relä som kopplar ifrån strömen till extra batteriet när startmotorn går är ett måste! en startkrets är ett måste enligt mig annars pajjar datorn efter ett tag! touchscreen är ett måste enligt mig!

men är du smart så skippa stationär dator och bygg en dator på ett mini itx och bygg dig en startkrets köp ett skyst ljudkort en touch screen ett litet batteri tex motorcykelbatteri!
köp dig en bilsterio med aux in på och så kör du slutstegen via den då får du en skaplig equliser mvh tommie

Servicetekninker
70 Inlägg
24 oktober 2007
Jag hade eller har en idé om att sätta en dator i bilen.
Denna skärm
Denna dator
Och sen ett eget grafiskt interface med windowblinds eller liknande.

Allt är ju en fråga om pengar bara. big_smile

_b

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 oktober 2007
Ser ju lovande ut de grejerna.. tar liten plats, ström och så är det bara å koppla in tongue Om de ändå vart så lyxigt när ja satte dator i bilen big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

alias_kladde
24 oktober 2007
http://www.importservice.nu/Shop/Index. … 80GB%20HDD

det kanske är nåt att ha istället. har inte en aning om det men har sett några sånna.

Team Autohifi!
865 Inlägg
25 oktober 2007
Kolla med "shogun" här på forumet.
Vad jag vet så har han en "bildator" i sin nissan!

Se hur han har löst det!

Good luck!

9 108 Inlägg
28 oktober 2007
Jag har en bärbar dator (med ciggladdare om batteriet blir dåligt) kopplad till en Touchscreen i panelen, och 3G-internet om man vill ha hem någon film eller låt wink

Lite fippligt med touchscreen medans man kör, blir lätt att man trycker fel om det studsar till, men det är riktigt fräckt i alla fall cool

Sök