3052
Sök

Fråga ang Japsdärmare!

www.x40nordic.com
59 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Tjena!

Installerade en Japsdämpare till mitt avgassystem igår! Blev nöjd med ljudet
och installation, men idag när jag har kört lite så känns det som om ljudet
är högre än igårkväll.. Fick ju bygga med lite muffar och böjar för att få det
att passa med det nya.. Använde såklart också avgaspasta i skarvarna samt klämmor.
Kan det va att det har uppstått ett läkage?
Sen var jag tvungen att använda mig av en "gummistropp" runt hållaren till dämparen för att få det att sitta hårt. Tror ni det kan bli ett problem att den smälter eller så? Dämparen blir ju trots allt ganska så varm

Tack på förhand

245 Inlägg
29 oktober 2007
nu vet jag inte hur det är på japsdämpare, men dämpare te hojar är det ju ull i, å den smälter/packas(eller nått) när den används å då blir ljudet högre, kanske samma fenomen på bilen?

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

www.x40nordic.com
59 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
tias aka katten skrev:
nu vet jag inte hur det är på japsdämpare, men dämpare te hojar är det ju ull i, å den smälter/packas(eller nått) när den används å då blir ljudet högre, kanske samma fenomen på bilen?

Det är möjligt.. Det låter ju inte fult iallafall smile. Men blir kanske problem på besiktningen. Men någon som har svar med det här med gummit inuti upphägningen? Är det farligt?

1 353 Inlägg
29 oktober 2007
pekka_ skrev:
tias aka katten skrev:

Det är möjligt.. Det låter ju inte fult iallafall smile. Men blir kanske problem på besiktningen. Men någon som har svar med det här med gummit inuti upphägningen? Är det farligt?

Det bör inte vara något problem, när jag hade japsdämpare på så hade jag den uppsatt med gummiupphängning direkt emot ljuddämparen, och det höll då en hel sommar iallafall.

såå jättevarmt blir det ju inte längst bak på systemet heller.

There's no replacement for displacement

www.x40nordic.com
59 Inlägg
29 oktober 2007
Trådstartare
Batta skrev:
pekka_ skrev:
tias aka katten skrev:

Det bör inte vara något problem, när jag hade japsdämpare på så hade jag den uppsatt med gummiupphängning direkt emot ljuddämparen, och det höll då en hel sommar iallafall.

såå jättevarmt blir det ju inte längst bak på systemet heller.

Okej, kollade innan om den såg smält ut och det var lugnt. Kände dock en svagt bränd doft när jag hade kört innan det var därför jag hajade till

Sök