3342
Sök

MotorFlush

1 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
Fråga 1 :

Tja! Jag har en Audi a4 -00 som behöver motorflushas... E det bra?

Fråga 2 : Jag vill även chiptrimma den... Går det? Är det godkänt på bef försäkring, samt måste man regga om bilen?

study
772 Inlägg
10 oktober 2007
1: det är alltid bra md engine flush rensar bort olje rester och gör rent motorn inuti.
2: Vid en olycka kan det bli problem i fall de upptäcker i fall den är chippad.
i fall besiktningsmannen upptäcker det så blir det inte så bra.

1 418 Inlägg
10 oktober 2007
inga problem att köra chippat, har aldrig hört talas om att någon som blivit avslöjad med en chippad bil skulle få regga om den eller bli utan ersättning vid olycka

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 199 Inlägg
10 oktober 2007
Va fan, skaffa en sån där effektbox som man tar bort när man inte vill ha trimmad motor.. Vet inte vad en sådan kostar, men de dyker ju upp på blocket då och då..

Engine Flush har jag bara hört bra saker om, men har för mig att det kostar ganska mycket..

Motormontör
437 Inlägg
10 oktober 2007
Engineflush är bra för motorn då du tvättar och sköljer bort alla gammla slaggprodukter som blir i en motor. Tex har man problem med tickande hydraullyftare så kan problemet avhjälpas genom att få bort smuttsen ur lyftarna.
En normalt pris på en flush ligger på nästan 1tusen. men olja å jobbet men då ska man lägga på minnet att utrustningen är inte helt gratis heller.
visst det finns även invändig motorrengöring på burk och det funkar väldigt bra det med men då får man köra med sånt lite oftare innan det verkligen blir helt rent och är inte så bra att köra förlänge med sånt och absolut inte belasta motorn.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

1 661 Inlägg
10 oktober 2007
En 00:as A4 som behöver en motorrengöring...?  Lät ju inte sådär superbra direkt. Får man fråga varför?  Tänkte om det uppkommit problem med den så kanske man måste lösa problemet innan man tar en "lätt" lösning.

Hoppas de blir bra vilket som iaf smile

31 Inlägg
30 oktober 2007
eningeflush är inget att rekommendera! och om man ska göra det så gäller det att följa intruktionerna noga. fick in en bil på jobbet som hade skurit tack vara engineflush i motorn..

Smålänning
7 887 Inlägg
30 oktober 2007
En riktig engineflush på firma med garanti är ingen fara.
Den typen man köper på flaska är dock värdelös.
Sen tycker även jag att en -00 som behöver rengöras i motorn behöver betydligt mer omsorg än en flush.
Chiptrimning märks inte, men det kan som sagt bli jobbigt med försäkring och besiktning. Sen rekommenderar jag i alla fall inte att chippa en så ny bil om den behöver flushas. Då lär den vara rätt misskött... Och en motor som inte är frisk tål kanske inte trimning.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

654 Inlägg
31 oktober 2007
Engingeflush funkar jäkligt bra,och satans vad skit det kommer ut ur motorn med sånt.(beroende på mil och skötsel).
Har faktist aldrig hört talas om nån motor som skurit pga engingeflush.
När ja gjorde en "flush" för några år sen gick kalaset på ca 2500kr.
(gjordes på en Crx Vt).

Men måste faktist hålla med om att en -00 som är i behov av en flush inte låter som det är en lösning på ev problem du har.

Ang chipet så finns det nog inte så många fall där man blivit nekad ersättning eller behövt regbes sin bil pga chip.
så det är nog lugna puckar.

Egenföretagare
999 Inlägg
31 oktober 2007
En -00 är snart 8 år gammal inte någon ny bil direkt!

Sök