2753
Sök

nån som har ljud med b20 motor?

99 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
orkar originalgeneratorn ladda för slutsteg? jag tänkte om nån har provat, om man måste köpa en bättre?

1 Inlägg
31 oktober 2007
Jag är inte säker på om jag har originalgeneratorn eller inte, det går heller inte att läsa på den hur stark den är.
Men, jag har en Volvo 142 med B20 och ett ljudsystem.
Ljudsystemet är dubbla tolvor, 6-9:or, 4-6:or och huvudenhet med hårddisk. Slutsteget är på 4*200 watt och jag har aldrig märkt att generatorn inte orkar driva, inte ens när även helljus och värmefläkt är igång.
Men jag brukar bara spela när motorn är igång för att inte riskera något.

Hoppas att du fick det svar du ville ha.
MVH Nicklas

99 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
okej härligt, då kan jag avvakta med det. tack så mycket.

8 156 Inlägg
31 oktober 2007
Kommer B20 alltid med 55 Amperes växelströmsgeneratorer (alternatorer)
eller kom dom tidiga B20:orna med Bosch 35 Amperes likströmsgenerator? (från B18)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 Inlägg
31 oktober 2007
förgasarversionerna med måttlig utrutning hade bara 35a, Gl modellen med insprutning tro jag hade 55A. Om man är osäker på om generatorn orkar med allt kan man starta alla strömföbrukare man tänkt använda och mäta spänningen på batteriet, om spänningen ligger jämnt å bra så orkar generatorn. 35a brukar dock av erfarenhet inte räcka så långt, jag fick in med en 100a generator i min 142a när man hade mkt ljud å extraljus

99 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
hehe okej.. är det då jag drar på hög volym den inte orkar? ja tänkte kan man ligga normalt.. sen dra på litegrann. sen sänka igen.. orkar den driva då?

Im Awesome!!
281 Inlägg
31 oktober 2007
Latexi skrev:
hehe okej.. är det då jag drar på hög volym den inte orkar? ja tänkte kan man ligga normalt.. sen dra på litegrann. sen sänka igen.. orkar den driva då?

Ja på hög volym så drar ju stereopaketet som mest och då kan strömmen "ta slut". Jag har kopplat in en voltmätare och en ampermätare så jag kan hålla koll på laddningen från genaratorn osv.

Jag har 35A generatorn i och den fungerade till ett 3-vägsframsystem, 6*9 och baslåda. Allt på ca 1000wrms! Dock dog generatorn för ett tag sedan tongue

Åk på rätt sätt, åk brett :D

Smålänning
7 883 Inlägg
31 oktober 2007
Men varför inte köpa och modda dit en generator på 60 - 70A från en 740 eller nått istället så slipper du bekymra dig?

Men har du inte för mycket ljud så går det.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

SKÅNING
1 215 Inlägg
31 oktober 2007
hadde 2st 12" basar på ett 300W steg i min amazon på likströms generator funka skit bra, stängde visserligen sterion nån minut innan jag stängde bilen och hade alltid bilen igång när jag spelade

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

99 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
mm okej, funderar ju på att köpa en från en 240 på 55 ampere..

Sök