3474
Sök

Köra hästtransport med sommardäck?

27 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Vad säger ni killar, tjejer är så mesiga att fråga så jag provar här.

Är det en stor risk jag tar om jag kör med sommardäck på lördag när jag ska tävla? hmm
Senast redigerat av Hannzo (7 november 2007)

280 Inlägg
7 november 2007
Beror väl på väglaget och vad du har för däck på bilen......

27 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
nizze15 skrev:
Beror väl på väglaget och vad du har för däck på bilen......

Ett par gamla vinterdäck som dubben är urdragen på..

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 november 2007
tänk om det händer någonting på väg, just nu det ganska osäkert om det ska vara snö eller inte. jag skulle ta det säkra först i förhålande att du har hästar med. MVH.
Senast redigerat av alain (7 november 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Thorssa
7 november 2007
Livsfarligt att ha sommardäck på släpet om det är halt, väldigt lätt hänt att släpet kommer åkandes åt sidan om du tvingas tvärnita och då kommer du ligga i diket fortare än fort.

2 751 Inlägg
7 november 2007
dubbdäck är inte alls bättre än dubbfria i "snö" men däremot på is är dubbdäck bättre! Bor du uppe i landet så kanske du ska ha de med i södra sverige behövs inte dubbdäck, fan det är en anledning varför det är förbjudet med dubbar i tyskland... Många i sverige tror att dubbdäck är miraklet på hala vägar...

Who Djaa bless no man curse

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
7 november 2007
Är du rädd om din häst och dig själv får du sko transporten lika väl som du skor din häst. För inte fan ger du dig ut på is utan brodd?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
7 november 2007
n0b0dy_ skrev:
dubbdäck är inte alls bättre än dubbfria i "snö" men däremot på is är dubbdäck bättre! Bor du uppe i landet så kanske du ska ha de med i södra sverige behövs inte dubbdäck, fan det är en anledning varför det är förbjudet med dubbar i tyskland... Många i sverige tror att dubbdäck är miraklet på hala vägar...

Nu har ju människan inte ett par dubbfria vinterdäck....utan ett par dubbdäck utan dubbar...
Gansk så stor skillnad, de däcken är gjorda för att ha dubb, de dubbria är gjorda för att vara utan dubb...

Å japp, jag bor i södra sverige på västkusten, endå skulle jag inte ens överväga tanken på att köra med dubbfria vinterdäck! När jag kör till lr från jobbet är det ofta blank is på vägen på vintern. Vist de saltar å sandar å har sig, men det e ju på de stora vägarna, inte på de småvägarna som jag kör runt en halv mil på först innan jag kommer fram till de stora vägarna.

Så e du rädd om dig, dina medtrafikanter å hästen så e det bara att lägga på RÄTT sulor lr stanna hemma!

Mvh // Cissi

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

190 Inlägg
7 november 2007
Och har du dessutom vinterdäck på bilen så MÅSTE du ha vinterdäck på släpet.

There´s a very fine line between a hobby and mental illness

1 436 Inlägg
7 november 2007
Äsch, bara du har idiotförsäkring på bil + släp + häst så är det ju lungt. Under förutsättning att du inte bryr dig om att du måste leta upp nytt släp, pålle och bil om det går illa. Sedan har jag hört att det är lite svårt att hoppa när man sitter i rullstol. Glöm inte att besöka de påkördas gravar lite nu och då också!

Annars är det ingen fara...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Good Girl Gone Bad
607 Inlägg
7 november 2007
Caffe skrev:
Äsch, bara du har idiotförsäkring på bil + släp + häst så är det ju lungt. Under förutsättning att du inte bryr dig om att du måste leta upp nytt släp, pålle och bil om det går illa. Sedan har jag hört att det är lite svårt att hoppa när man sitter i rullstol. Glöm inte att besöka de påkördas gravar lite nu och då också!

Annars är det ingen fara...

Word

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad

Sök