2759
Sök

Försäkringsfråga (körde av vägen)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
7 november 2007
"Abs på bilen är urfunktion så jag gled av vägen.. " inte för att va sån.. men.. bara för absen är urfunktion betyder det inte att man måste glida av vägen?? gjorde du ingen halkkörning?

Bmw osv..

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
7 november 2007
richardoo290 skrev:
MrTobias skrev:
Har själv varit med om en singelolycka och då ringde jag heller inte polisen. Vet ej om det spelar någon roll men eftersom att försäkringsbolaget ska kopplas in så behövs det kanske en polisrapport? Vet faktiskt inte.

Men åk till sjukhuset ändå. Det finns försäkringar som hjälper dig vid eventuella skador som kan uppkomma efter olyckan. OM du har med i din rapport att du varit med om en bilolycka. Då får du ändå veta om polisen ska kopplas in eller ej. Tro mig, dina föräldrar vill veta att du lever! Ring dem på en gång och säg att du behöver skjuts in till sjukhuset!

men gud....  han säger ju att han mår bra!

Man ska ända åka till sjukhus och få det dokumenterat att man varit där, kan ju visa sig vara något som kommer senare

167 Inlägg
7 november 2007
moose46019 skrev:
varför står inte bilen på dig? du är medveten om att försäkringsbolag läser här också så du kan vara reggade på försäkringsbedrägeri så ta bilen på dig själv i stället det. det kan ju inte kosta så mycket.

Hmm om jag skulle försäkra vår 328a så skulle de kosta 25 500:- /år för helförsäkring!
Mycket billigare när den står på morsan vill jag lova smile

Ingen minns en fegis

741 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Mange_C5 skrev:
Glöm inte att skicka morsan och kolla upp din axel då, men du var kanske passagerare? hehe wink

Hahaha ja exakt tongue

UseDubbelTurbo skrev:
"Abs på bilen är urfunktion så jag gled av vägen.. " inte för att va sån.. men.. bara för absen är urfunktion betyder det inte att man måste glida av vägen?? gjorde du ingen halkkörning?

Det är troligtvis bara du som inte har lyssnat på halkkörningen smile Vad händer när ABS en inte fungerar och man panikbromsar? Jo däcken låser sig och du glider rakt fram och kan inte styra eller något, eller hur? wink

Men nu var det ju såhär egentligen, att 2 dagar innan jag körde av vägen så var bilen på genomgång hos Shell, fick då anmärkning på att min höger fram broms skiva var rostig och det var troligtvis bara en 70-75% bromsverkan på det däcket...

Så jag kom där glatt 2 dagar senare och vips springer det upp ett rådjur och vad gör jag? Jo jag ställer mig på bromsen och jag glider rakt fram, men helt plötsligt så blir bilen helt konstig och jag får kasst utan att jag svänger eller knappt rör ratten, allt gick så fint jag gled väl en ca 5m spikrakt fram och helt plöstligt bara slungas bilen över i vänster körfält och sedan ned i diket helt utav sig självt... Så troligtvis så tog inte högerfram skivbromsen särksilt bra så det blev obalans med bromsverkan så säkert därför bilen kastades runt på vägen..

Och det går inte göra någon ting i ett sådant tillfälle, när bilen väl fått sladd i hastigheten 90km/h så är det bara till att hålla i sig och hoppas på det bästa..

...
227 Inlägg
8 november 2007
det framgår inte om det va på 90 väg eller 70 väg.. tongue

Och det är väl visst ditt fel om du kör av vägen? Skulle du legat i laglig fart så skulle du kanske hunnit bromsa in lite mer och kanske inte kört av vägen ...

Har själv väjat för rådjur i 160 ... inte det smartaste men det är garanterat mitt fel om jag skulle kört av vägen ...

Dock grattis att du fick så mycket av försäkringsbolaget!

Och bor man hemma så är man bara idiotisk om man inte har bilen ståendes på ens föräldrar...

Joo skrev:
Det är troligtvis bara du som inte har lyssnat på halkkörningen smile Vad händer när ABS en inte fungerar och man panikbromsar? Jo däcken låser sig och du glider rakt fram och kan inte styra eller något, eller hur? wink

haha förmodligen är det du som inte lyssnat... eftersom du visste att ABS'en va ur funktion och ändå panikbromsade... Tyckte man lärde sig det väldigt tydligt på halkan wink
Senast redigerat av klinder (8 november 2007)

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...

741 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
klinder skrev:
haha förmodligen är det du som inte lyssnat... eftersom du visste att ABS'en va ur funktion och ändå panikbromsade... Tyckte man lärde sig det väldigt tydligt på halkan wink

Tror du själv man tänker på att Abs bromsarna är ur funktion när det springer upp ett rådjur på vägen och allt händer inom loppet utav 1 sekund?

-"Aj fan, mina Abs bromsar fungerar inte då får jag inte bromsa hårt, shit vilken otur jag har"

Du påstår att du hinner tänka på en sådan sak när det krävs åtgärder hos dig på någon tiondelssekund? tror jag knappast..

Och om du hade läst igenom tråden så skrev jag att det var halt, kräves knappt ingenting för att däcken skulle låsa sig.

Och det är då ingen som har sagt att man inte får bromsa när Absen är ur funktion, iaf inte när jag körde halkbanan, måste ha varit väldigt dålig lärare vi fick..

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
8 november 2007
hehe om det va så halt så skall man kanske inte köra 110+  det missade du nog när du tog kortet ;D

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

741 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
KottenV70r skrev:
hehe om det va så halt så skall man kanske inte köra 110+  det missade du nog när du tog kortet ;D

Visst, jag anser också själv nu efteråt att det jag gjorde var olagligt och egentligen skulle jag inte få behålla kortet, men nu är så fallet att polisen inte vet hur fort jag körde roll

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
8 november 2007
Man får hoppas att du lärt dig nått. olagligt är det väl bara om man åker dit ? ;D

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Muttley
8 november 2007
Joo skrev:
Allt är löst vi sa att det var hon som körde av vägen smile (det kunde lika väl varit hon eftersom jag inte körde så överdrivet fort elr ngt)

tycker du är rätt så osmart i detta fallet de var du som körde av ju! försäkringsbedrägeri är svinigt! 
bättre att vara ärligt och tänka på andra försäkringstagare.! 

väx upp och äg din bil själv!

265 Inlägg
8 november 2007
gå lägg er killen är orolig å så  ta det lungt med han..... du killen som köde av vägen  jag krockat en bmw 540 å en s40 t4 å dom stog på min morfan... å jag fick ut pengar för båda så du behöver inte oroa dig... ljug hur mycket ni vill för dom betalar ut bra oftast bättre en vad man köpte biln för tycker synd om dig  skit i dom andra säg att det va din mamma som köde av vägen ^^  morfar sa att det va han som köde av så det löser sig smilesmile

nu med 470 hk

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
9 november 2007
En följdfråga: Hur blir fallet om den som nu körde bilen, lite senare visar sig ha dragit på sig exempelvis en nackskada? De har sagt till försäkringsbolaget att det var mamman som körde bilen.. men det blir väl lite kruxigt om man skall försöka få något på försäkringen till sig själv vid eventuellt sjukhusbesök när man redan sagt att det inte var en själv som körde.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
9 november 2007
Du körde ju inte lagligt det erkände du ju själv.. det va 90 väg, du låg i 110 säger du fast sen säger du att du inte vill säga egentligen hur fort du körde för att du skäms.. och förståtr inte varför ni skyller det på din mor.. hmm jag har inget mer att säga

Sök