Har ett litet problem nu inför Lackeringen, har ångset över vilken Lack de ska bli Vill ha en röd, Helst skulle jag vilja ha Candyröd men det sitter en fin prislapp på den lacken. Så en mörkare rödmetallic kanske ?
Va hos lackeraren o kolla på en jäkla massa olika nyanser o så men de é svårt o se helheten när man får en pappbit som är 5x5cm .. kollat igenom massa biltidningar för insperation men inte så lätt ..
Så tänkte utnyttja forumet lite (: Hade varit tacksam om folk kune föreslå lite snygga lacker . i rött då (:
Självklart så ska du lacka den i ferrari rött . En riktigt härlig röd färg som ja skulle lackat min bil i (om den va röd vil säga).
Lycka till med ditt färgval! Ser fram emot att få se lite nylackade bilder sen .
Mvh Johan
Den tanken har inte ens slagit mig (: Tack för tipset , ska fundera på de (: men skulle tro att där inte é så stor skillnad på ferraris röda o fords Radiant red, vilket innebär att man inte kan lägga på nåra effekter i färgen , vill helst ha lite pearl så lacken blir unik (: men får se, lackningen har blivet flyttad fram ett tag så jag ska nog ha funderat klart tills dess (:
Kan lämna ett färgprov av min. Rosso Corsa (Ferrari). Följ länken nedan på min sida om du vill se färgen ordentligt. Har inte så många bilde av den på garaget.
Candy röd är en snygg färg tyvärr lite dyr lack! Jag köpte 9 liter med candy blå och 7 liter med candy röd och betalte kronor 10,000 för allt.Men Ok jag är billackerar och har roliga priser när det är inköp av lack! Men skall du ha en snygg bil så kör på candy röd och skit ipriset! Lycka till med lackering!