3349
Sök

Färddator och baktorkare spökar (Golf tsi V)

1 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
tja, jag har precis köpt en golf GT V, och jag har lite funderingar som ämnet då beskriver.
Den har varit felfri tills dess att jag bytte till vinterdäck..
Nu så kan det bli så att när jag startat den och rullar så försvinner inte "vehicle status" från färddatorn, vilket den ska sålänge bilen rullar, och iochmed detta, så kan den "låsa" sig där ett tag, och ingen av knapparna man byter eller rullar menyerna fungerar. Detta löser man lite lätt genom att trycka på "ok" istället, då försvinner den, men om jag rullar mellan olika lägena (färddator, radioläge och installationmeny (funkar även den bara då bilen är stillastående)).
så kan jag komma in på "Vehicle status".. Så även då baktorkaren går inte att aktivera när jag kör, och spolarvätskan kommer inte bak.. Allt annat fungera (så vitt jag vet!) felfritt..
Noterbart är väl att det har varit ganska kallt (-1 till 1 grader) när bilen startas, och jag står stilla och låter turbon "komma igång" i ca 1 min, innan jag börjar rulla..
Är det ett känt fel, eller någon som kan ha en idé vad som spökar?
Jag har inte varit så aktiv med att kolla upp detta, då jag inte haft tid och jag bytte i fredags, och "problemet" var borta nu i lördags..
Jag lutar mot att färddatorn inte gillar kyla, men eftersom jag inte är säker på var den sitter så vet jag inte.. Eller om kontakterna inte klarar av kyla?

Tacksam för svar/idéer!
Mvh Christian

Madness? This IS Sparta!
You just killed a helicopter with a car!
Yeah, I was outta bullets.
I choose to choose something else.

Sök