2816
Sök

Vad ska bror ha för bil?

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
17 januari 2006
jag har en sierra som kan köpas besiktigad och skattad för 5k när våren kommer. har gått ca 16k då skulle jag gissa på, har gått 14,5k nu.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

236 Inlägg
18 januari 2006
Tycker oxå att en Calibra 8v låter helrätt! Kan få en ti lagom pris, rolig att köra, lite mer "bil" än t.ex Golf o CRX, dricker inte så mycke soppa o finns MYCKE!! styling till den!
(suveräna motorer me för den delen)

Lycka till me valet! wink

2 Inlägg
18 januari 2006
Köp en amazon eller 140i till honom! då kommer han få något att göra också, plus att du sparar lite pengar över till din egna bil smile
Senast redigerat av soppatorsk (18 januari 2006)

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
18 januari 2006
En Calibra 8V är nog riktigt bra som första bil smile även om man inte bryr sig så hårt i bilar.
Med en Calibra 8V, kan han fast köra livet ut, för 8V pannorna är skottsäkra wink och ifall han börjar bry sig i bilar, finns det nästan obegränsat med styling till Calibra, och så finns det en del godis till motorn också, om det går så långt smile

Drifttekniker VA
580 Inlägg
18 januari 2006
Nej nej nej och åter nej köp inte en ford scorpio 2,0s. Tror inte det finns bilar med sämre kvalite. Men om du vill att brorsan skall lära sig skruva på bilar så är det ett bra förslag. För börjar de krångla bara fortsätter de.
Skulle jag rekomendera något så får det nog bli en honda civic från årsmodell -92-94. Finns många fina för drygt 20 000. Inga fartvidunder men fin design och pålitliga bilar som sällan krånglar. Skulle han senare bli intresserad av styling finns det en uppsjö av delar till den.

Sök