3475
Sök

Trött på telefon terror!

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
13 november 2007
richardoo290 skrev:
SOLF1LM skrev:
richardoo290 skrev:

hur gör man om det är hemligt nr som ringer?
nada.. zero..  visar telefonkan.. och de är tyst i luren.. irreterande som fan!

Då är det värre! Men be dom uppge vad företaget heter, så kan du få reda på kontakt nr samt ägare av bolaget! Och gå den vägen!

mvh
Jörgen

vem ska ja be om föreagets namn??  ingen i luren jue.. tongue
får la byta NR i värsta fall

Hur vet du då att det är ett företag som ringer upp och inte någon skojare som gillar att ringa dig för skojs skull?
Hemligt nr kan man ju få bara man trycker in #31# innan tele.nummret?

Pain is temporary, Glory last forever.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
13 november 2007
Jo, tack, detta vet jag är tråkigt, men att lyckas få en kvinnlig försäljare att börja gråta bara för att hon inte får sälja nåt till mig, fick mig att börja skratta, när samtalet var slut. Men än så länge har NIX funkat för mig. Inga mer tröttande samtal från försäljare.

Lev livet, det kan ta slut fort

719 Inlägg
14 november 2007
Vad jag vet så är det olagligt för försäljnings företag att ringa från skyddat nummer...
så försöker dom med det nångång är det bara fråga namn på företaget o anmäla dem sen om man nu orka det.

live free, die young.

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
14 november 2007
richardoo290 skrev:
dessa företag borde förbjudas och arbetarna borde jobba med någott vettigt istället!

Låter som en bra ide. Det finns ca 150,000 st som jobbar i den branchen. Kommer du på ett sätt att få fram så mycket jobb och sen att jobbet skall vara utan krav, då dom flesta som jobbar i callsenter branshen är unga och utan utbildning så kan jag svära på att du kommer få sitta med i regeringen.

Som många säger Ett nej tack och man ber dom att inte ringa igen brukar räcka.
Är man med i Nix och man ber dom andra som ringer att ta bort ens nummer från deras register så klarar man sig från dom rätt bra.

Sen finns det alltid dom som skiter i sånt men det finns ju i alla brancher

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
14 november 2007
Scratch skrev:
Vad jag vet så är det olagligt för försäljnings företag att ringa från skyddat nummer...
så försöker dom med det nångång är det bara fråga namn på företaget o anmäla dem sen om man nu orka det.

Olagligt är det ju inte presic som det inte är olagligt att skita i nix. Dock strider det mot reglerna som dom mer etablerade bolagen satt upp.

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

2 594 Inlägg
14 november 2007
nix funkar vell bara för privatpersoner så va det när jag jobbade som säljare
därför ringde man bara företag big_smile men annars finns ju en annan smart lösning för ni som har företag telenor har en tjänst som heter fastnr till dom som har företag även småföretagare, det funkar så här att du har en mobil med två nr ett tex 08nr och ett 070 08nret har du till firman dit alla jobbiga kunder och säljare ringer 070 nret lämnar du bara ut till din familj eller vänner sen när du avslutar din dag på jobbet så slr du in ett prefix i dom mobil och alla som ringer 08 nret nås av din röstbrevlåda där du kan säga dina öppentider tex tycker jag är jävligt smart eller får man ju va i fred

Kontot inaktivt
104 Inlägg
14 november 2007
richardoo290 skrev:

Har du Telia, så kan du ringa Telia och be dom ta fram nr ändå.
Ring kundtjänst, koppla dig till fakturaavdelningen, tala om datum och klockslag, så kan dom säga vilket nr som ringt.
Dock måste man ringa inom 3 dagar har jag för mig, sen är det borta ur deras register.
Endast nr som är kopplade till skyddad identitet dom inte lämnar ut på detta sätt.

Jag har ännu inte testat detta själv, men informationen är given av Telia själva, när jag forskade i detta för nån månad sen, när jag vart uppringd av ett flertal blufföretag på jobbet.

Mvh/ Adde

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 november 2007
Addekarlsson skrev:
richardoo290 skrev:

Ring kundtjänst, koppla dig till fakturaavdelningen, tala om datum och klockslag, så kan dom säga vilket nr som ringt.
Dock måste man ringa inom 3 dagar har jag för mig, sen är det borta ur deras register.
Endast nr som är kopplade till skyddad identitet dom inte lämnar ut på detta sätt.

Jag har ännu inte testat detta själv, men informationen är given av Telia själva, när jag forskade i detta för nån månad sen, när jag vart uppringd av ett flertal blufföretag på jobbet.

Mvh/ Adde

Det gäller alla i princip alla telefonbolag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

21 Inlägg
14 november 2007
Nix är riktigt bra..ringer alldrif försäljare..endast statisiska centralbyrån men dom frågar ju om det går bra om dom ringer så de är ju upp till var och en..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 november 2007
En fråga om NIX då.

Har precis skaffat Bredbandstelefoni, alltså inget via vanliga telefonuttaget utan via bredbandet (dah tongue).
Kan man ha NIX på det också?
Eller, behöver man ha det?

Kontot inaktivt
104 Inlägg
14 november 2007
John87 skrev:
Addekarlsson skrev:
richardoo290 skrev:

Mvh/ Adde

Då lägger jag det på minnet. smile
Kunde bara yttra mig om Telia, för det är bara dom jag kollat detta med. smile

Mvh/ Adde

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 november 2007
Addekarlsson skrev:
John87 skrev:
Addekarlsson skrev:

Mvh/ Adde

Då lägger jag det på minnet. smile
Kunde bara yttra mig om Telia, för det är bara dom jag kollat detta med. smile

Mvh/ Adde

Jag jobbar på Tele2 och vi sparar all info om ut- och ingående samtal, vilka nummer som ringts / ringts upp, samtalslängd o.s.v.
Sen är informationen oftast lite hemlig, men brukar gå att få utlämnat om det inte är nån med skyddad identitet eller liknande som numret tillhör smile

1 142 Inlägg
14 november 2007
dom brukar ringa hit me då säger ja bara att jahar nix telefoni då ber dom om ursäkt direkt och lägger på för ja tror dom kan bli anmälda om dom ringer och man har nix telefoni

Better than God \o/
1 883 Inlägg
14 november 2007
nix rules. Hit inger inga andra än de jag redan är kund hos vilket jag tycker är helt okej.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök