3573
Sök

Sladdat med pappas leasingbil vad kan gått sönder??

136 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
Joo nu är det som så att jag lånade pappas saab 95 biopower och bredsladdade lite på en parkering i snön. Sen fick jag till en rejäl sladd. Och råkade slå emot en liten kant rakt på däcket om man säger. Typ som att man skulle bredsladda rakt in i en trottoarkant. Blev en liten smäll och det dunsade till i bilen. Nu är jag lite orolig att jag förstört nått mad

Körde hemmåt å hörde inget när man låg i 120 o inte när man svängde eller så heller. Inga konstiga ljud heller. Är det lugnt då? 

Vad kan gå sönder? O hur vet man om det gjort de?

Vad tror ni??

HA D!!!

MVH Henke

De Säger Vi Hej!

Zoom Zoom
381 Inlägg
14 november 2007
kan ju ha skadat fälgen?

Power is Nothing Without Control

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
14 november 2007
Skulle tippa på fälgen jag med, om inte bilen drog åt något håll elr skakade något elr liknande så äre väl kanske fälgen som fått en liten reva, om du har tur så tog bara gummit i smile

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

186 Inlägg
14 november 2007
troligtvis ingenting har gått sönder..mer än ditt ego! wink de som kan gå sönder är typ..hjullager, bärarmar och fälgar. men sånt brukar märkas rätt omgående...
nu ska ja inte vara moralkärring eller så..men de enda som är tråkigare än att köra sönder sin bil är att köra sönder någon annans bil!

mvh

Eliminator
1 441 Inlägg
14 november 2007
Om du har otur och det tog hårt kan det skada hjulinställning krokiga krängningshämmare skadad fälg m.m.
Lumparkompis som hade rallylicens skulle styla och sladda med försvarets folkabuss for in i en refug med sidan och bakhjulen före flyttade hela bakaxeln och motorn kasserade fälg m.m.
Det var den sista bil han fick köra i det militära.

//Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Opelfreak
431 Inlägg
14 november 2007
du kan ha sabbat hjulinställningen men det är inget man märker om det inte har hänt nåt riktigt allvarligt.

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

136 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
mjoo vet att det inte var så smart men man såg inte nått för det var massa snö. Tänkte mest eftersom 1,5 ton bil att stanna den blir lite krafter. Men om man varken ser eller hör nånskillnad är det lugnt då? vill kunna andas ut tongue

De Säger Vi Hej!

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
14 november 2007
MaZzej skrev:
mjoo vet att det inte var så smart men man såg inte nått för det var massa snö. Tänkte mest eftersom 1,5 ton bil att stanna den blir lite krafter. Men om man varken ser eller hör nånskillnad är det lugnt då? vill kunna andas ut tongue

Märker inte du nått så märker väl inte far din någe wink

136 Inlägg
14 november 2007
Trådstartare
haha sant tongue Men ja tänkte mest på där man lämnar in den osv. Om dem kollar det på nått sätt??

De Säger Vi Hej!

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
14 november 2007
MaZzej skrev:
haha sant tongue Men ja tänkte mest på där man lämnar in den osv. Om dem kollar det på nått sätt??

ja iochförsej det är sant, men han kanske råkat köra in i en trottoarkant själv nån gång, om dom säger att t.ex. hjulinställningen är fel så anklagar han säkert inte dig, plus att en när man leasar en bil så ingår väl reparationer i priset man betalar per månad? smile De är nog ingen fara smile ja hade vart räddare om jag råkat dra farsans s8 i en trottoar kant, för det är hans ögonsten tongue

Sök