3108
Sök

Baslåda "HJÄLP"

Scania arbetare
364 Inlägg
19 oktober 2005
Trådstartare
någon som kan hjälpa mig med en låda till mina basar. har en ritning men den är till en volvo 240

har testat  Boxcalc och mds probox (demo) men det funkar inte så bra..

någon som har en full verion av nått bra program?

Tack på förhand /danne

Audiholic!

Hewi
571 Inlägg
19 oktober 2005
Ta fram miniräknaren bara eftersom du har lådvolym redan. HöjdXDjupXBredd i decimeter= Liter

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Scania arbetare
364 Inlägg
20 oktober 2005
Trådstartare
men lådan ska vara till en saab 9000 så jag vet inte om 240 lådan skulle passa...

Audiholic!

Hewi
571 Inlägg
20 oktober 2005
Du får ju bygga ny låda med annan form fast samma volym då.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Scania arbetare
364 Inlägg
21 oktober 2005
Trådstartare
hur får man ut en annan form utan att det ska bli fel liter på lådan?

Audiholic!

21 761 Inlägg
21 oktober 2005
Evildream skrev:
men lådan ska vara till en saab 9000 så jag vet inte om 240 lådan skulle passa...

Om yttermåtten står på ritningen så är det ju bara att mäta i SAABen om lådan passar.

Hewi
571 Inlägg
22 oktober 2005
Om du tex bygger en högre låda änn den gamla så måste du göra den mindre djup eller bred så får du samma vloym , tänk dig 10st mjölk paket , du kan stapla ihop dom hur som helst men det är fortfarande 10 liter.

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

Scania arbetare
364 Inlägg
18 januari 2006
Trådstartare
pwilhelm skrev:
Om du tex bygger en högre låda änn den gamla så måste du göra den mindre djup eller bred så får du samma vloym , tänk dig 10st mjölk paket , du kan stapla ihop dom hur som helst men det är fortfarande 10 liter.

Är inte så bra på sånt. Dessutom så måste man ändra vinkeln på lådan mot ryggstödet

Finns det ingen som kan pm:a en lådritning till mig.. *please*?

Audiholic!

2lateuloose
543 Inlägg
19 januari 2006
vad är det för basar?

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Bilförsäljare
51 Inlägg
19 januari 2006
gå in på MDS hemsida,, där finns bra lådritningar,,

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero

781 Inlägg
19 januari 2006
man kan ju inte gå in på mds hemsida om det inte är mds basar? då deras ritingar är anpasade till deras basar?

har du en riting på lådan som skulle va i 240? är ju bara å ta motten på den ex 150 cm lång 50 cm bred och 100 cm djup

sen mäter du i sabben.

så lådan blir istället 100 cm lång 50 cm bred och 150 djup.

rätt lågiskt? varför krånga till det med en vinkel bak om du inte är duktig på att räkna å att bygga? gör de inte svårare än du klara av det.

Scania arbetare
364 Inlägg
19 januari 2006
Trådstartare
CoSmoZ skrev:
vad är det för basar?

Pyramid vx10.. funkar för mig iaf.. lådan ska vara 69l. jag har alla qts och skit till basarna

Audiholic!

2lateuloose
543 Inlägg
20 januari 2006
Pyramid... haha jaja du!! vi höll på & labborera med pyramid för länge sen för att se om man kunde få basen att bli sjysst.. allt enligt program & även utan!! men tyvärr det är en skitbas! & Jag tycker den låter skit tyvärr..

basen villa ha stora låder vill jag minnas! vi körde 20st 10" i en Ford Granada kombi just för att visa att man inte behövde ha ett dyrt system när man tävlade i crank IT up.. men vi la ner det ganska snabbt! men vi hade kul under byggets gång hehe

[edit] 69L för en 10" mmm fyfaan de e stort de! jag kör max 35L på en 12" & helst mindre
Senast redigerat av CoSmoZ (20 januari 2006)

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Scania arbetare
364 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
CoSmoZ skrev:
Pyramid... haha jaja du!! vi höll på & labborera med pyramid för länge sen för att se om man kunde få basen att bli sjysst.. allt enligt program & även utan!! men tyvärr det är en skitbas! & Jag tycker den låter skit tyvärr..

basen villa ha stora låder vill jag minnas! vi körde 20st 10" i en Ford Granada kombi just för att visa att man inte behövde ha ett dyrt system när man tävlade i crank IT up.. men vi la ner det ganska snabbt! men vi hade kul under byggets gång hehe

[edit] 69L för en 10" mmm fyfaan de e stort de! jag kör max 35L på en 12" & helst mindre

Det var BRL som gjorde ritningen åt mig till volvo 240.. lyssnar mest på metal och hårdrock så jag behöver inget värre ljud än dom basarna..

Audiholic!

Sök