2998
Sök

Luktar Bensin

90 Inlägg
7 januari 2006
Trådstartare
tja har en sierra sedan gt..(doch)
det är så att när jag startar bilen och har fläkten igång på värme så börjar det luktar bensin som fasiken inne i kupen..har pågått ungefär sen kylan började ute men det slutar att lukta efter ett tag man kör..någon som vet vad det kan vara för fel? kan juh inte vara alltförbra att andas in det där varje dag..tacksam för alla svar!

To Feel Or Not To Feel...cosworth

dARKiE
5 031 Inlägg
14 januari 2006
Har fått samma problem med min Bmw 530 nu! och vill gärna veta om nån har nån aning om vad det är? Lukta inget för 2 dagar sen!

Börjat känna det nu sista dagarna.. starta bilen (Kall) sätter på värmen  och då kmr bensinlukten men försvinner efter en stund.. Och det luktar inget om jag INTE sätter på fläkten..

Det försvinner ingen soppa heller så det kan inte vara nåt läckage??..

tacksam för svar

förlåt om jag lånar tråden men kände att det inte var lönt att göra en ny då vi har samma problem! smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

90 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
hehe mend e e lungt skriv på du bara

SSS -12
3 217 Inlägg
14 januari 2006
Kanske något litet läckage... En packning eller liknande som spruckit!

När bilen då chockar så flödar bensinen i stora mängder och det läcker ut lite, därigenom får ni in en liten dos ånger i bilen...

Jag vet inte... Men det låter troligast!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

dARKiE
5 031 Inlägg
14 januari 2006
Fuckface skrev:
Kanske något litet läckage... En packning eller liknande som spruckit!

När bilen då chockar så flödar bensinen i stora mängder och det läcker ut lite, därigenom får ni in en liten dos ånger i bilen...

Jag vet inte... Men det låter troligast!

Jo tycker också det låter troligast..  Min bensinpump låter ganska mycket också och har gjort sen jag köpte bilen innan vintern..

servade bilen med alla vätskor utan bensinfilter.. kanske får byta det också kanske är igensatt för så mycket ska inte en pump låta..

Ska kolla upp alla slangar idag. thanx for the help

21 761 Inlägg
14 januari 2006
Darkie skrev:
Min bensinpump låter ganska mycket också och har gjort sen jag köpte bilen innan vintern..
servade bilen med alla vätskor utan bensinfilter.. kanske får byta det också kanske är igensatt för så mycket ska inte en pump låta..

Pumpen kan ju vara dålig också.

90 Inlägg
14 januari 2006
Trådstartare
aa men de borde inte spela nån roll hos mig eftersom filtret e vid bakdäcken

dARKiE
5 031 Inlägg
20 januari 2006
Nu har jag fått bort lukten av bensin i kupén när jag sätter på värmen. felet var följande:

När man starta bilen kall, så starta automat choken och spruta in Mer bensin än vanligt och jag hade huven öppen när jag starta och såg att det läckte lite lite lite bensin vid en slangklämma som höll ihop slangarna. spände dem torka och gjorde rent slangen. och nu luktar det inte längre! SKÖNT!

Så kolla upp slangarna du som också hade detta felet, läckan var så liten så jag var tvungen att lukta mej till vart det läckte.!
Senast redigerat av Darkie (20 januari 2006)

Sök