någon mer som har synpunkter på detta? .. hur kan man göra det möjlig på enklast sätt?
Block monterar fördelaren eller kapar ur torpedväggen. i vilket fall blire mer jobb än att leta på en som redan har fördelaren på "rätt" ställe.
nja det e ju det det inte blir ioch med att jag har en liggandes .. men anledningen till detta är att den jag har i nu e så frutansvär slö å slutkörd .. men att kapa i torpeden lär ju inte gubbarna på besiktningen gilla .. men för att block montera den krävs? .. kan väll använda fördelan från gammla motorn.. ..
någon mer som har synpunkter på detta? .. hur kan man göra det möjlig på enklast sätt?
Block monterar fördelaren eller kapar ur torpedväggen. i vilket fall blire mer jobb än att leta på en som redan har fördelaren på "rätt" ställe.
nja det e ju det det inte blir ioch med att jag har en liggandes .. men anledningen till detta är att den jag har i nu e så frutansvär slö å slutkörd .. men att kapa i torpeden lär ju inte gubbarna på besiktningen gilla .. men för att block montera den krävs? .. kan väll använda fördelan från gammla motorn.. ..
Är det styrning på axeln där fördelaren sitter i blocket på den nya motorn borde bara vara att sätta dit den gammal fördelaren där ja.. men kolla så det är styrning på den.
byt mellanaxeln och byt fördelare tar inte så lång tid
ok..så om jag flyttar över melan axel å fördelare från den som sitter i nu till den med bakmonterad fördelare så ska det bara räcka att ta bort fördelarn då eller? ..måste det bytas kamaxel åxå osv? .... men att den e så slö som den e ..(motorn som sitter i nu) ,, vad beror det troligast på? ..toppen? ..blocket?