finns massor med glasfibertrådar, och dom flesta svar där säger att biltemas polyester och glasfiber funkar. Det står även hur du går till väga med dom flesta plastningsuppdrag
hade mer tänkt mig fylla hela last utrymmet med en låda och 2-3 basar och slut steg men vet inte hur mycket plats allt kommer ta. men vill veta vad jag ska köpa in för något. och hur jag ska gå till väga. har inte hittat nån stans som förklarar hur det ska gå till. tycker allt går så fort när man läser fast så är inte verkligheten.
ett exempel på hur man kan göra .. bygg sidor, bottem och rygg i mdf 19-22mm kirra mdf ringar på exempelvis brl i den storlek som passar dina basar, fäst upp ringarna med ex lim , skruv eller på annat sätt som di vill ha dem. spänn sedan fleece tyg över den delen du vill plasta (exempelvis fäst det med häftpistol) och pensla eller rolla det med polyester "med härdare i", vänsta tills det härdat, efter detta kan du antingen bryta loss den del du plastat med polyester och plasta med glasfibermatta och polyester + härdare från insidan eller så plastar du från utsidan på samma sätt (dock lite mer jobb om man gör det på utsidan då det oftast kräver lite mer efterarbete).
I min projekttråd så finns det med lite bilder och info när jag bygger med glasfiber på flera ställen, kolla gärna in där så kanske du får några tips och idéer Delar gärna med mig av det lilla jag kan om detta !
I min projekttråd så finns det med lite bilder och info när jag bygger med glasfiber på flera ställen, kolla gärna in där så kanske du får några tips och idéer Delar gärna med mig av det lilla jag kan om detta !