3064
Sök

placering dieselpump till dieselvärmare?

31 Inlägg
20 november 2007
Trådstartare
Har köpt mig en beg dieselvärmare av märket bosch och funderar nu var dieselpumpen till värmaren brukar va placerad? Ska den sitta vid tanken där bak eller sitter den framme i motorutrymmet? Vore tacksam för svar och är det nån som har en cirkulationspump över till salu så hör gärna av er på hakke77@hotmail.com.

Tacksam för svar

//Hakke

V70 -01 Tdi

550 Inlägg
21 november 2007
Pumpen brukar sitta nära värmaren.

31 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Ok tack för svaret. Då är det ju helt klart inte vid tanken iaf. Ska bara lura på vart de blir bäst att koppla in den då. Ska kolla om ja kan se på nån annan bil me.
tack för svaret.

//Hakke

V70 -01 Tdi

Oseriös Aktör
592 Inlägg
21 november 2007
neej min sitter på tanken.
Senast redigerat av Finnmerchant (21 november 2007)

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

550 Inlägg
21 november 2007
Alla eftermonterade värmare jag monterat så har man satt pumpen vid värmaren.

31 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Ok två bud, men enklast känns ju som att stätta den vid värmaren faktiskt. Vart brukar du koppla in dig på dieselledningen då? Nått enkelt å bra ställe? Använde du bara en T-korsning till de? Kille ja köpte av sa att han skulle skicka med en dieselpump till värmaren men fick dock int me nån så ja måste ringa å höra vart den tog vägen.
Tack för tipsen

V70 -01 Tdi

550 Inlägg
22 november 2007
På vissa bilar så kopplar man ett T-kors på befintlig ledning. Andra så drar man en ny slang till tanken och monterar ett sugrör igeonom tank armaturen.

31 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
Ok men de lät enklare att koppla in ett T-kors så ja ska kolla om ja int kan göra så

V70 -01 Tdi

Sök