3452
Sök

Mutterdragare till däcken?!

study
772 Inlägg
24 november 2007
nu måste du göra en utvärdering av köpet tycker jag.

44 Inlägg
24 november 2007
racing-jimpa skrev:
Tyvärr så är det inte så enkelt att det bara behövs lite mer kraft utan jag måste få kraften rakt på bulten då en utav bultarna som sitter fast är en lås bult och tar jag med fälgkorset så blir den sne och man bara slinter hela tiden om du förstår vad jag menar.

Åk till en däck verkstad*gummigubben, däckia*

Så hjälper dom dig för en billig päng.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
Okey här kommer en utvärdering: Enligt mitt tycke så fungerar den utmärkt för det priset, dock satt ju som sagt 2 av mina bultar åt helvete för hårt men på polarens bil sa det bara shopp shopp så va bultarna borta. Så kort och gott sitter bultarna åt normalt så är den klockren!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 november 2007
Finns ju såna här teleskoparmar (med olika hylsor för olika storlekar beroende på bil som medföljer) med hylsor på då, dra ut den å dra,, de brukar räcka jäkligt fint. Men när du drar åt, tryck in armen så den e normalstor, annars drar du åt för hårt, e risken.

Se nu till att smörja in muttrarna innan du sätter på dom så du slipper detta igen wink
Senast redigerat av Mortalis (24 november 2007)

3 121 Inlägg
24 november 2007
Tänk på att INTE använda mutterknackare på låsbultarna, då hylsorna och bultarna brukar bli förstörda efter ett par säsonger.

12 086 Inlägg
24 november 2007
Du ska väl inte använda muttersmack till låsbukten va?
Då lär du inte ha någon hel låsbult kvar snart :S

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 november 2007
Denna maskin är faktiskt riktigt bra, och Väldigt stark.
Inte många gånger jag behövt ta fram fälgkorset med ett långt rör på för att lossa bultarna efter köp av denna maskin smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Sök