3817
Sök

Audi 90, köpa eller ej ?

Kejsare
547 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Har fått nys på en Audi 90 2,3E -88, rostfri, 45000 mil, avställd sedan 2003. Den gick då igenom med blankt papper, och det sitter nya bromsar runtom. Den är otroligt fräsch för att ha stått, och den startade som ingenting. Var där och kollade på den förut, och tog mig en ordentlig titt i hjulhus, bagage, motorrum osv och det var fan förvånansvärt fräsch. Den måste ju skattas och besiktas innan man kan köra den lagligt, men jag får den för 5 lök. Är det ens nåt att undra på? Skulle ni köpt den om ni var i min sits? Jag har beslutsångest så in i helskotta

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

613 Inlägg
26 november 2007
Låter de bara ok i motorn så kan de gå.
Men 5 papp är nog inte farligt.. Dom låter ju så förbannat gött tongue

Kejsare
547 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Ja det var ett ruskigt gött motorljud. Sen vet jag inte om den lät ok, jag är inte så haj på det där. Det var nåt tickande på nåt sätt, men polarn min sa att det var pga insprutningen

1 827 Inlägg
26 november 2007
KÖÖÖP!

Underbar bil för dom pengarna, och som sagt, riktigt vackert ljud. Jag hade en innan och då bonntrimmade man den lite genom att kasta bort resonanslådan och byta ut sista dämparen mot ett rakt rör. Blev perfekt ljud, lagom högt och riktigt nice.

Tickningarna kan vara insprutningen, men också lyftarna. kolla om oljan är lite låg, den ska vara nästan på max, då brukar det ljudet försvinna. Iaf på dom två audifemmorna jag har haft.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Kejsare
547 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Men jag undrar lite på miltalen där. Har den verkligen gått så jävla långt eller fattas det bara en siffra, så den har gått 14, 24, 34 tusen ?

70 Inlägg
26 november 2007
ticket är en audi sjuka som nästan inte går komma ifrån. blir på alla med hydrauliska lyftare om man inte är väldigt noga med oljan.

good cars gets you from point A to point B.
Great cars just get you in to trouble!
att ha en fet brud e som å åka moped.
de e roligt ända tills polarna ser en

Kejsare
547 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
Ah, men det är inget allvarligt?

Sök