2756
Sök

bra högtalare?

9 Inlägg
27 november 2007
ironhead skrev:
finns nått nytt märke innom högtalar och slutstegsträsket som jag inte kommer i håg vad dom heter men som ska vara väldans bra

genesis?

Smålänning
7 887 Inlägg
27 november 2007
ogge89 skrev:
dubbelnisse skrev:
det är ju så sjuktmycket på marknaden å för mig som inte har en susning om nått så blire inge lätt grej. är gas nått å ha då? har hört en del menade meningar om dom.

Jag ör med gas å de spelar på jävligt bra för mig iaf

Jag körde med gas, och dom spelade bra första året, sen blev det 10 år gamla Zenzonic med halva wattantalet och paff så blev det klarare ljud än någonsin.
Tog sen steget upp dill DLS billigaste kitsystem, och tror inte det finns bättre för det priset asså.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

2 123 Inlägg
27 november 2007
twin_cam skrev:
ogge89 skrev:
dubbelnisse skrev:
det är ju så sjuktmycket på marknaden å för mig som inte har en susning om nått så blire inge lätt grej. är gas nått å ha då? har hört en del menade meningar om dom.

Jag körde med gas, och dom spelade bra första året, sen blev det 10 år gamla Zenzonic med halva wattantalet och paff så blev det klarare ljud än någonsin.
Tog sen steget upp dill DLS billigaste kitsystem, och tror inte det finns bättre för det priset asså.

Tror inte dom lät sämre efter ett år utan att du snarare hört bättre system och skapat dig en annan bild av billjud.
En annan faktor kan ju vara att Gas inte är direkt lättdrivna så ditt clas ohlson steg gav dom inte vad dom ville ha helt enkelt. Men Gas har ju släppt nya alpha serien som tydligen ska vara väldigt lätt drivna. Dom har dessutom fått mkt bra kritik från många.

BilstereoNörd
576 Inlägg
27 november 2007
Kolla på Carpower PRESET-1 så får du ett välljudande kit för en vettig peng! 1680kr..
Det räckte för att bli SM 4.a i Advanced 30 Light, ibland betydligt dyrare kända märken.
Då matat av ett Carpower power 4/400 (1450kr)...
Sitter monterat i en Volvo 363 här på garaget,  http://www.garaget.org/?car=57237
Mer info om produkterna hittar du under länken i min signatur..
// Tommy
Senast redigerat av BAE (27 november 2007)

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

644 Inlägg
27 november 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
twin_cam skrev:
ogge89 skrev:

Tror inte dom lät sämre efter ett år utan att du snarare hört bättre system och skapat dig en annan bild av billjud.
En annan faktor kan ju vara att Gas inte är direkt lättdrivna så ditt clas ohlson steg gav dom inte vad dom ville ha helt enkelt. Men Gas har ju släppt nya alpha serien som tydligen ska vara väldigt lätt drivna. Dom har dessutom fått mkt bra kritik från många.

Jag kör med nya Gas alpha serien å dom spelar rudkigt bra för mig iaf. kolla på mitt ljudbygge så kan ni ju se
Senast redigerat av ogge89 (27 november 2007)

Sök