Tjena!
Först och främst får jag väl presentera mig..
Jag heter Richard, är 14 år och bor i Stockholm, ända sedan jag var tre år har jag varit galen i bilar, mycket tack vare min morbror.
Minns typ när han hade köpt nån biltidning och frågade mig "vad är det för bil då"? Lärde mig mer och mer (ett småbarns hjärna är ju som en svamp, suger åt sig allt!), Efter ett tag kunde man typ alla, har t.o.m nån film på det tror jag!
Iallafall, på den vägen är det.
Min morbror hade en gång i tiden en BMW 328Ci E46 med 18" BBS RK fälgar som jag verkligen älskade, enda sedan han sålde den så var jag säker, en E46 Coupé ville jag någon gång äga!
(Btw, det visade sig att just denna 328Ci finns här på Garaget!
)
Så nu kollar jag liksom Blocket en gång i veckan och bevakar priserna på E46 Coupéer.
(Vet att det är några år kvar tills körkortet men..)
Just nu verkar det som att det går att hitta en 328Ci för 100-130' och en 330Ci för 120'-155' i fint skick. Har även jämfört med en fyra år äldre bil (E36 325Ci och 328Ci) för att kunna gissa ungefär vad en E46 kommer kosta om fyra år.
Verkar som att en E36 går på mellan 65' och 90' beroende på skick och utrustning.
Tror ni att man med andra ord kommer kunna få en fin, svensksåld 328/330Ci med hyfsat låga mil för ungefär 90' om fyra år?
Btw, Visst är det väl så att varken 328'an eller 330'n har diffspärr?