Hej vill koppla upp datorn i bilen så jag kan se olika värden. jag skulle vilja se: Temp i vatten på 2 ställen Temp i oljan Tryck på oljan Avgas temp Avgas värde Varvtal +lite till jag är inte allt för haj på datorer men jag vill kunna koppla in en bärbar dator till en gammal bil så jag lär sätta alla sensorer själv.
Det står ingenstans i hans post att han avser att montera givare till ett eftermarknadssprut. Man kan tolka det så men jag är inte i tolkningsbranschen ;-) Man kan också tolka det som att han vill läsa av och kunna sätta korrektionskonstanter och skalfaktorer för orginalgivare till ett orginalsprut för att tillverka ett eget trimchip.
Därav frågan.
/Göran
The_Dude skrev:
Om du läser lite längre ner, så skriver han att han kommer att monterar alla givarna för att kunna läsa ut värdena.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Det står ingenstans i hans post att han avser att montera givare till ett eftermarknadssprut. Man kan tolka det så men jag är inte i tolkningsbranschen ;-) Man kan också tolka det som att han vill läsa av och kunna sätta korrektionskonstanter och skalfaktorer för orginalgivare till ett orginalsprut för att tillverka ett eget trimchip.
Därav frågan.
/Göran
The_Dude skrev:
Om du läser lite längre ner, så skriver han att han kommer att monterar alla givarna för att kunna läsa ut värdena.
Jag tolkar det som att han bara vill se vissa värde, inte "mappa".
Men det är min tolkning.
Men efter dessa inlägg så svarar han väl på vad han vill
Motorn är från en ford sierra 2,9l V6 -90. som det sitter orginal sprut på. och jag ska inte mappa om den jag vill bara kunna se massa onödiga värden i datorn. /AXel