2482
Sök

9-3 som luktar illa?

10 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
Hej!

Är en ganska ny bilägare och körkortstagare.... köpte en saab 9-3 2.0t -03 för någon månad sen då jag tog körkortet. I början var den helt underbar drog ganska oki o va roligt o köra den... men nu på sistone när jag kör ganska aggressivt ( kör på höga varv o hårda inbromsningar) så börjar de stinka så förförligt från bilen, att tom polarna bakom mig märker...
E ingen bilexpert och därför ber jag om något råd vad kan vara för fel på min bil? De är den äldre karossen...

MVH Amar

Quattro User
260 Inlägg
4 december 2007
Tar den olja?

Blåryker den?

Vad luktar det? Försök beskriva

Innehar VAG-COM diagnostik-interface i västerbotten.

plattsättare!
804 Inlägg
4 december 2007
ladda den som den ska och allt? för batterivatten luktar apa när bilen blir varm!!

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

10 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
hmm de e ingen synlig rök, och ja vet inte riktigt vad som e normalt för en 9-3 men den drar samma som alltid, ingen skillnad i de... hm lukten e lite som bränt, lite som bränt gummi ...fast  de e inte från däcken.... de me battriet kan du förklara de lite mer? e de nåt vanligt elle nåt ja måste fixa??...

SAAB-Dåre
192 Inlägg
4 december 2007
Hårda inbromsning.... bromsar, däck ?!

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

plattsättare!
804 Inlägg
4 december 2007
om du har lite batterivatten och generatorn är kass då luktar det typ äggfis lr nått i den stilen mycket frän doft.. men om det luktar typ som gummi aktigt kan det ju också va lameller som luktar !!

Medlem
www.pro-racing.se

SAAB-Dåre
192 Inlägg
4 december 2007
Jag vet iaf vad däck o bromsar luktar.. 8) Det luktar fan! och det förekommer med mkt gas och hårda inbromsningar tongue

Kör för allt du kan, för i morn kanske du är död ;D

10 Inlägg
4 december 2007
Trådstartare
alltså me andra e det fullständigt normalt o inget o oroa sig för? utan forsätta gasa på som vanligt?big_smile hehe men lamellerna borde inte slitas om inte ja har kopplingen nere?...elle ?

plattsättare!
804 Inlägg
4 december 2007
det trode jag också de va så med lameller ;P jag hade en a-traktor en gång i tiden och den tuggade lameller fick byta det 4gr på 2 år under den tiden jag hade den vet inte varför =S kanske hade nått å göra att jag bara hade 2 växlar med 6000rpm då gick varvstoppet i =P

Medlem
www.pro-racing.se

Sök