3407
Sök

b20 trim

21 Inlägg
5 december 2007
Trådstartare
#1
ska trimma min b20 snart som är helt orginal, hade tänkt mej en turbo och r-kam lr liknade och undrar vad de är ja behöver byta ut för att inte motor ska gå sönder. någon som har något tips på nått annat som gör bra effekt på motorn?

yea yea i wanna ronka keuk

teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
444 Inlägg
5 december 2007
#2
r-kam passar nog inte så bra med turbo, prova k-kamen istället.

Du är på fel forum för B20-turbo.  Prova http://www.savarturbo.se istället. Speciellt avdelningen artiklar smile
Senast redigerat av gregolt (5 december 2007)

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå

1 497 Inlägg
5 december 2007
#3
Använda sökfunktionen wink

Fins oändligt mycket att läsa wink

53 Inlägg
6 december 2007
#4
sniglar på röret

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar

21 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
#5
gregolt skrev:
r-kam passar nog inte så bra med turbo, prova k-kamen istället.

Du är på fel forum för B20-turbo.  Prova http://www.savarturbo.se istället. Speciellt avdelningen artiklar smile

ok men om jag sätter på en k-kam och en turbo är de nått ja behöver byta då?

yea yea i wanna ronka keuk

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
6 december 2007
#6
du måste ha förgasare anpassade för turbo,bygga eget grenrör , troligt vis ett nytt insug åsså  sen beror det ju på hur mycket effekt du vill ha? vad vill du ladda?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

24 Inlägg
6 december 2007
#7
varför inte gamla hederliga stora förgasare (weber, dellorto eller solex) med r-kam å planad å portad insprutartopp? man kan plocka rättså mycke effekt med det! kan ju även få blocket borrat å sätta i B21 kolvar så blir den på 2,1L. lycka till=)


4 506 Inlägg
6 december 2007
#8
Sök i forumet finns nog 10 trådar redan!
Sedan är KG alltid ett bra ställe att kolla på om man ska ha trimm till de röda motorena!

VH Andreas

Kan du andas kan du dö.

Företagsrepresentant
24 Inlägg
6 december 2007
#9
Ska du sugtrimma finns det mest effekt att hämta i toppen. Finns säket någon därute som har en gammal vass portad/plastad steg 4+ B20 topp som samlar damm.

Du får en underbar sång i motorn när du börjar varva 6000rpm+ cool

Se över bottendelen bara innan du börjar trimma. (lager, stakar mm.)

En vass kam på det och ett par weber 45:or och ett extraktorör & 2,5" avgas så har du kommit en bra bit på vägen mot 200hk på hjulen.

Glöm inte att byta ut kamdrevet mot ett ståldrev när du kör med dubbla fjädrar i toppen.

Sist men inte minst, använd BRA olja!!!
Senast redigerat av Fahrer (6 december 2007)



Sök